Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Woda czyli naturalne źródło życia lub trucizna dla Twojego ciała
Jak powszechnie wiadomo bez wody nie byłoby życia. Organizm człowieka składa się z tkanek, a one składają się z komórek. Do 90% powierzchni komórki zajmuje woda. Jej jakość ma kluczowe znaczenie dla naszej kondycji. Sprawdź jak wybrać bezpieczne rozwiązania z natury.
woda, h2o, życie, natura, żywioły
21685
post-template-default,single,single-post,postid-21685,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Woda – zbawienne źródło życia lub trucizna


Woda podobnie jak pożywienie jest także źródłem tlenu dla naszego organizmu. Większość z nas, a już pewnością płeć piękna, często zastanawia się jak  zachować młodość i spowolnić proces starzenia się. Odpowiedzią wbrew marketingowym przekazom wcale nie są wymyślne diety, drogie kremy lub inne kosmetyki czy chirurgia plastyczna – wszystko zaczyna się wewnątrz organizmu. Jedną z głównych przyczyn starzenia się jest woda którą pijemy i której używamy do przyrządzania posiłków.

Zacznijmy od początku. Ciało człowieka składa się z komórek, które nawet do 90% składają się z wody. Nic więc dziwnego, że jej jakość ma realny wpływ na procesy starzenia się organizmu.

W naturze według różnych źródeł istnieje około 130 rodzajów wody. Ta która wypełnia komórki naszego organizmu to tzw. woda strukturowana. Każda inna ciecz, która dostarczana jest ciału musi zostać przetworzona i „uproszczona” sporym nakładem energetycznym by trafić docelowo do najważniejszych subelementów naszych tkanek.

Ogólnodostępna woda nie jest odpowiednio przystosowana do spożycia. Zawiera bowiem chlor, nierozpuszczalne sole wapnia i żelaza oraz coraz częściej także bardzo szkodliwy fluor.

Woda gotowana z kolei, choć bardziej czysta i pozbawiona szkodliwych substancji, nie zawiera także tak cennego dla nas tlenu. Podczas gotowania woda staje się „martwa”. Spożywanie dużej ilości gotowanej wody także nie sprzyja utrzymaniu zdrowia.

Najpopularniejszą wodą jaka trafia w nasze ręce, a następnie do układu trawiennego jest woda mineralna. Tutaj także czeka nas pewna pułapka polegająca na zbyt wysokiej zawartości niektórych z soli mineralnych oraz domieszek, które w ogóle nie są wydalane przez nasz organizm. W następstwie powoduje to odkładanie się tych elementów m.in. w mięśniach i stawach, powodując ich deformację. Woda mineralna nadaje się do spożycia w okresie od 3 do 4 tygodni, po czym należy zrobić przerwę na ok 3 miesiące, a następnie proces powtarzać niczym cykl. Zaleca się by woda mineralna w ogóle nie była spożywana przez dzieci – dobrą alternatywę stanowi tutaj woda strukturowana bądź źródlana bez zawartości fluoru.

Najkorzystniejsza woda dla naszego organizmu to właśnie woda strukturowana. W naturze spotykana w warzywach, owocach, ich sokach oraz roztopionym lodzie. Taką wodę można łatwo przygotować także w domowych warunkach – należy wodę przegotować, następnie wlać do garnka i poddać mrożeniu w temperaturze około -4 stopni C na około 2 godziny, po tym czasie wyjąć garnek i przebić wierzchnią warstwę lodu – woda znajdująca się pod lodem nadaje się bezpośrednio do spożycia.

Jedną szklankę tak przygotowanej cieczy należy pić małymi łyczkami zaraz po przebudzeniu. By ulepszyć tę formułę do wody strukturowanej dodać można do maksymalnie 10 kropel wody utlenionej. Prof. Iwan Nieumywakin twierdzi, że podczas wzmożonego oddychania, występuje nadmiar tlenu w organizmie, który przyczynia się do nasilenia się powstawania wolnych rodników. Te zjawisko jednak nie występuje przy dotlenianiu organizmu nadtlenkiem wodoru, co więcej H2O2, będąc potężnym antyoksydantem, niszczy nadmiar wolnych rodników, tak samo jak inną patogenną mikroflorę (grzyby, wirusy, bakterie) oraz pasożyty, będącą przyczyną chorób i zmian nowotworowych.

Dla każdego człowieka ilość spożywanej wody w ciągu dnia może być różna. Zaleca się jednak by osoba dorosła spożywała minimum 2l wody dziennie. Pić należy ją jednak tylko wtedy gdy odczuwa się pragnienie i jednorazowo unikać należy dużych ilości cieczy. By zaspokoić dzienną dawkę spożycia wody strukturowanej łatwym sposobem okaże się przygotowywanie świeżo wyciśniętych soków warzywnych i owocowych. To także samczniejsze niż picie wyłącznie wody z lodu. W kolejnym cyklu przedstawimy najciekawsze kompozycje warzywno – owocowe, jakich nie powinno zabraknąć w każdym domu!

Materiał przygotowany w oparciu o książkę Michała Tombaka, „Droga do zdrowia”.


No Comments

Post a Comment