Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Urozmaicenie wody za pomocą owoców - bezcenny poradnik na upalne dni!
Zimna woda zdrowia doda! A co warto dodać do wody aby była jeszcze smaczniejsza i zdrowsza podczas upalnych dni? Sprawdź poradnik opracowany przez kwalifikowanego dietetyka. Te porady ocalą Twoje pragnienie zawsze gdy tego potrzebujesz.
owoce, woda, lato, upały, upał, zioła, napoje, napar, woda truskawkowa
22768
post-template-default,single,single-post,postid-22768,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Woda owocowa – pyszny niezbędnik na upalne dni!


Orzeźwia, nawadnia – woda to nasz letni niezbędnik. Dietetyk Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska radzi, jak pozbawioną smaku wodę zamienić w pyszny eliksir młodości. „Prawidłowe nawilżenie organizmu, jest kluczowe do zagwarantowania zachodzenia szeregu procesów w naszym ciele w sposób optymalny. Woda powinna być przez nas traktowana, jako niezrównany sprzymierzeniec w zapobieganiu nadmiernemu odwodnieniu” – wyjaśnia w swojej książce „Zdrowe wody” dietetyk Aneta Łańcuchowska-Jeziorowska. Dietetyk zachęca, aby bezsmakowe wody zamienić na ciekawe napoje wzbogacone smakiem różnorodnych owoców. Taki napój można potraktować również jako przekąskę.”Ponieważ jestem zwolenniczką wykorzystywania wszystkich składników spożywczych w kuchni, polecam po wypiciu moich wód smakowych nawilżających zjedzenie wszystkich owoców i warzyw, które się w nich znalazły. W ten sposób dostarczysz sobie nie tylko dodatkową porcję wody, ale i znaczne ilości składników mineralnych oraz witamin” – zachęca.

 

Idealnym dodatkiem do letniej wodywiśnie. „Skoro woda smakowa ma skutecznie nawilżać i pozytywnie wpływać na gospodarkę wodną organizmu, wybór okazał się jeszcze prostszy. Owoc wiśni składa się w ponad 80. proc. z wody, a reszta to spore ilości witaminy C, potasu i błonnika. Szczególnie potas jest w tym przypadku istotny, ponieważ nie dość, że obniża ciśnienie, to działa moczopędnie, co ma istotny wpływ na regulację gospodarki wodnej. Jedzenie wiśni, za sprawą zawartej w nich melatoniny, może też ułatwić zasypianie, dlatego polecam przed snem napić się mojej wody smakowej” – wyjaśnia w swojej książce dietetyk.

 

Do przygotowania takiego napoju potrzebujemy, poza wodą, garść wiśni, ogórka, melona i rozmarynu. Wszystkie składniki kroimy i zalewamy wodą, rozgniatając wszystkie dodatki.

 

Doskonałą propozycją jest również połączenie arbuza, melona, limonki i mięty. Ten napój z pewnością jest niezwykle orzeźwiający. „Arbuz składa się z jeszcze większej ilości wody, ponad 90 proc., niż wiśnie. Taka duża jej zawartość w owocu ma wpływ na jego właściwości nawilżające organizm, jednocześnie arbuz ma też działanie moczopędne. Dzięki zawartości potasu i magnezu wpływa na procesy związane z obniżeniem ciśnienia krwi. Potas jest także niezrównanym składnikiem mineralnym dla prawidłowej pracy nerek, dzięki czemu są one w stanie w sposób optymalny oczyścić organizm z toksyn” – wskazuje ekspert.

 

Zachęca, aby pić wodę regularnie, w małych porcjach przez cały dzień. „Tym sposobem organizm będzie mógł prawidłowo funkcjonować, a o bólu głowy, stawów, rozkojarzeniu czy złym samopoczuciu, czyli efektach odwodnienia, będzie można zapomnieć” – zapewnia dietetyk. (PAP Life)


No Comments

Post a Comment