Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Qi-gong - zestaw ćwiczeń na opanowanie energii qi
Poznaj techniki, dzięki którym opanujesz swoją energię życiową. Dowiedz się, jakie ćwiczenia wykonywać, aby osiągnąć równowagę poprzez skupienie umysłu, gimnastykę i oddech. Pomoże Ci w tym 8 podstawowych zasad qi-gong.
qi, energia, gimnastyka, ćwiczenia, medytacja, oddech, równowaga, yoga
5
post-template-default,single,single-post,postid-5,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Qi-gong – 8 podstawowych zasad panowania nad energią życiową


Qi-gong jest zestawem ćwiczeń mającym swoje źródło w starożytnych Chinach. Polega ono na opanowaniu energii życiowej poprzez skupienie umysłu, gimnastykę i oddech. Jest uprawiane przez miliony ludzi na całym świecie, szczególnie popularne są zbiorowe ćwiczenia w parkach. Qi-gong, w celach profilaktycznych, najczęściej praktykuje się rano, przed rozpoczęciem pracy, żeby zyskać dobre samopoczucie i pozytywną energię na resztę dnia.

 

Link do ćwiczeń qi-gong z komentarzem w języku angielskim: https://www.youtube.com/watch?v=3K-0JpiJu-o

 

Oto 8 podstawowych zasad qi-gong:

 

  1. Ćwiczenia nie wymagają użycia znacznej siły fizycznej
    Gdy nasze ciało jest rozluźnione, umysł czysty, a oddech głęboki i spokojny, ruchy przychodzą naturalnie, bez konieczności wkładania w nie wytężonej siły. „Siła” do wykonywania ćwiczeń pochodzi z rozmachu i energii kinetycznej naszego ciała.
  2. Ruchy wychodzą z okolic kości krzyżowej
    Krzyż stanowi pień naszego ciała, jest główną osią wokół której odbywają się ruchy kończyn
  3. Ruchy są wykonywane koliście
    Unikamy ruchów „kanciastych”, izolowanych, wykonywanych jedynie w płaszczyźnie stawu łokciowego, staramy się pracować całymi rękoma
  4. Ruchy są wykonywane płynnie
    Unikamy „zacinania się” naszych ruchów, Chińczycy porównują tą płynność do przeżuwania wołów
  5. Ciało pozostaje w równowadze
    Mimo zmieniającego się środka ciężkości, wszystkie ruchy powinny być wykonywane tak, aby nasze ciało pozostało w równowadze
  6. Ciało pozostaje rozluźnione
    Do wykonywania ćwiczeń qi-gong nie używamy dużej siły, więc ciało nie może być napięte.
  7. Umysł pozostaje czysty
    Qi-gong jest formą medytacji, należy wykonywać je więc z umysłem wolnym od sądów i spraw życia codziennego. Pozwalamy więc naszym myślom swobodnie przepływać.
  8. Oddech jest głęboki i spokojny (o sposobach terapii oddechowej już wkrótce). Utrzymywanie spokojnego oddechu pozwala wykonywać ćwiczenia swobodnie i naturalnie, bez wytężania siły i wykonywania niepotrzebnych ruchów.

 


No Comments

Post a Comment