Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 6 umiejętności mentalnych dla podniesienia motywacji
Każdy z nas bez względu na to czy już trenuje czy też dopiero rozpocznie doskonale zdaje sobie sprawę z tego jak trudne może być utrzymanie odpowiedniej motywacji do regularnych ćwiczeń. Przedstawiamy sprawdzone przez sportowców metody wzmocnienia psychiki każdego trenującego! Sprawdź, która z nich okaże się najbardziej przydatna dla Ciebie.
trening, ćwiczenia, forma, zdrowie, umysł, psychologia sportu
22281
post-template-default,single,single-post,postid-22281,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Przygotowanie do treningu – Sprawdzone sposoby skutecznej motywacji do ćwiczeń


W ostatnim czasie coraz więcej piszemy o ważnej roli regularnego ruchu w naszym życiu. Ma to związek także z okresem jesienno-zimowym, w którym dużo ciężej przychodzi nam motywacja do regularnych ćwiczeń. Jak przygotować organizm do wysiłku fizycznego? 

Przedstawiamy kilka sprawdzonych rozwiązań  jak pobudzić nasz umysł i nasze ciało do regularnych ćwiczeń. W tym artykule skupimy się na najważniejszej kwestii w przypadku tego rodzaju wyzwań czyli na nastawieniu oraz odpowiednim podejściu do osiągania zamierzonych rezultatów. Skorzystaj bez względu na to czy trenujesz regularnie czy też dopiero nosisz się z zamiarem rozpoczęcia regularnych ćwiczeń. Pamiętaj, że do każdego treningu oprócz niezbędnych przygotowań fizycznych takich jak:

  • odpowiednia ilość snu
  • odpowiedni czas regeneracji organizmu (od innego wysiłku lub poprzednich treningów) 
  • dobrze dopasowana dieta
  • optymalne nawodnienie organizmu

 

niezbędne jest także odpowiednie nastawienie psychiczne, za które warto wziąć się jeszcze wcześniej aby podnieść efektywność dokonywanych aktywności.

Przedstawione metody nie różnią się niczym od tych stosowanych przez profesjonalnych sportowców i olimpijczyków, sumiennie wykonane gwarantują sukces i pełną satysfakcję z realizacji planu. To uniwersalne umiejętności, które znacznie ułatwią utrzymać tempo i częstotliwość ćwiczeń.

1. Pozytywne nastawienie dla wybranej dyscypliny.

Niezależnie od tego czy trenujesz na siłowni czy wolisz udać się na pływalnie ważne aby wybrana dyscyplina sprawiała Ci dużo przyjemności. Zastanów się jak duże znaczenie ma tutaj Twoje nastawienie i jak bardzo jesteś w stanie podnieść własną efektywność gdy jesteś pobudzony/a i skoncentrowany/a. Dobrym sposobem jest zabranie ze sobą ulubionej muzyki lub filmów w miejsce ćwiczeń. Skup się na pozytywnym przekazie takie też wybieraj treści, którymi nakarmisz swój umysł podczas wysiłku.

Doskonałym wsparciem dla aktywności fizycznej będzie też medytacja lub krótka chwila refleksji i wdzięczności dla samego siebie przed każdym z treningów.

2.  Postaw jasne i klarowne cele. 

Przeglądając swoje cele przed treningiem będziesz zawsze pamiętać nad czym dzisiaj pracujesz. Nadasz sens nawet największym wysiłkom jeśli będziesz wiedzieć po co idziesz! Takie nastawienie pomaga urzeczywistnić cele, gdyż zwiększasz świadomość przydatności każdego z wykonywanych ćwiczeń. Jeśli zdobywać świat to właśnie małymi krokami, lecz konsekwentnie i do przodu.

Przejrzyj dokładnie czy Twój plan na lepszą wersję siebie jest zgodny z Twoim planem treningowym. Wtedy osiąganie celów przyjdzie Ci z łatwością.

3. Zastanów się „DLACZEGO TO ROBISZ?” 

To rozwinięcie punktu drugiego. Dokładna refleksja i opracowanie tego zagadnienia pomoże Ci utrzymać zaangażowanie oraz koncentrację podczas monotonnych ćwiczeń. Trening to ciężka praca i konsekwencja, która nie bierze się z powietrza – warto wiedzieć dlaczego wytężasz swoją energię i dlaczego to robisz? Zaprojektuj dokładnie nową wersję siebie i rzetelnie odpowiedz sam/a przed sobą.

4. Stosuj motywujące wskazówki dla samego/ej siebie! 

Self-talk (bo tak nazywają go amerykańscy sportowcy) czyli nasz własny motywujący głos skierowany wyłącznie do nas to metoda stosowana przez najlepszych sportowców na świecie. Działa i jest nad wyraz skuteczny, a co najlepsze – nie musisz być zawodowcem aby go stosować. Okaże się użyteczny nie tylko podczas ćwiczeń fizycznych ale także podczas wytężonego wysiłku psychicznego. Pochwal sam siebie! Czasem wystarczy tylko stwierdzenie: „Nie wiele już zostało! Jestem blisko.”

5. Wypróbuj wizualizację rezultatów. 

Praktykowanie wizualizacji jest formą medytacji. Wybrani sportowcy przygotowują się psychicznie do prestiżowych konkursów poprzez wizualizacje swojego miejsca na podium. Im wierniej postarasz się odtworzyć tego rodzaju doświadczenie w swojej głowie, tym łatwiej będzie Ci to zrealizować w rzeczywistym środowisku. Rozpoznasz punkty wspólne i zbudujesz silne zaangażowanie do osiągnięcia najśmielszych zamiarów.

6. Ćwicz z partnerem lub partnerką! 

Podobnie jak w realizacji wspólnych celów w każdej innej dziedzinie – człowiek to istota stadna. Dobierz odpowiedniego partnera lub partnerkę do wspólnych ćwiczeń. To dodatkowo wzmocni Twoją motywację oraz zaangażowanie w trening. Ważne abyście potrafili odnaleźć wspólny język i byli na podobnym poziomie zaawansowania. Zabierzcie ze sobą uśmiech i zapas pozytywnej energii aby utrzymać dobry nastrój podczas wzmożonego wysiłku.

Z takim przygotowaniem, żadna zima nie przygniecie Cię do fotela. Już dziś zawalcz o lepszą wersję siebie!

 


No Comments

Post a Comment