Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Kilka sposobów na zdrową jesień!
jesień, złota polska jesień, zdrowie, oddech, płuca
22132
post-template-default,single,single-post,postid-22132,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Przeżyj jesień świadomie – z azjatycką medycyną!


Temperatura trochę niższa, wiatr coraz mocniejszy, a liście zmieniają kolory – nadeszła złota polska jesień (oraz ta kalendarzowa)! Powoli żegnamy entuzjastyczne i ekspresyjne zachowanie właściwe latu, żeby uspokoić ciało, umysł i ducha i spojrzeć wgłąb siebie. Jesień jest bardzo dobrym czasem, na uporządkowanie spraw zawodowych i prywatnych oraz rozpoczęcie nowych projektów i otwarcie się na nowe doświadczenia.

ODDYCHAJ PEŁNĄ PIERSIĄ!

W chińskiej medycynie tradycyjnej jesień kojarzona jest z żywiołem metalu oraz narządem płuc. Z tego powodu powinniśmy świadomie i głęboko oddychać, aby wzmocnić płuca oraz cały organizm, dzięki odpowiedniemu natlenieniu.  Dzięki świadomemu oddychaniu usprawniamy pracę układu krążenia, limfatycznego, a nawet pokarmowego. Ponadto, dzięki prawidłowemu dotlenieniu nasz umysł staje się bardziej skupiony i zrelaksowany.

Przeczytaj nasz krótki poradnik świadomego oddychania:
http://azjatyckamedycyna.pl/oddech-ktory-poprawia-jakosc-zycia-5-konkretnych-instrukcji/

IDŹ NA SPACER!

Jesienny spacer umożliwi świadome oddychanie oraz przybliży nas do natury. Zwolnijmy tempo, którego nabraliśmy podczas lata i zanurzmy się w pięknie tej pory roku. Obserwujmy, jak zmienia się przyroda i pomyślmy o zmianach, które wprowadzimy w naszym życiu! Należy jednak uważać na wiatr, który według medycyny chińskiej jest powodem wielu chorób. Można im zapobiec, nosząc ciepły szalik.

GOTUJ JEDZENIE!

Pogoda staje się chłodniejsza, co oznacza, że powinniśmy jeść więcej „ciepłych” posiłków. Powoli zacznijmy zamieniać sałatki i surowe potrawy na potrawy gotowane i zupy. Takie odżywianie usprawni pracę układu pokarmowego, przyspieszając trawienie. Oczywiście starajmy się spożywać produkty sezonowe! Polecane produkty to: drób, warzywa (cebula, por, marchew, kapusta), zioła (bazylia, tymianek, rozmaryn) oraz orzechy (włoskie, laskowe).


No Comments

Post a Comment