Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Pełne ziarna dla pełni zdrowia. Dlaczego warto spożywać produkty bogate w ziarna?
Spożywanie trzech porcji produktów pełnoziarnistych, może zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zgonu spowodowanego chorobami sercowo-naczyniowymi o niemal 25 proc. - te słowa zostały zapisane w wynikach badań opublikowanych w wydaniu "Circulation" periodyku wydawanym przez American Heart Association. Więcej znajdziecie w artykule!
ziarna, pełnoziarnisty, nasiona, zboże, mąka, ryż, biały ryż, czarny ryż, brązowy ryż
22756
post-template-default,single,single-post,postid-22756,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Pełne ziarna dla pełni zdrowia


Kromka pełnoziarnistego pieczywa, płatki owsiane – naukowcy zachęcają, aby każdego dnia w naszym menu znalazły się trzy porcje pełnoziarnistych produktów. Badania wskazują na liczne zdrowotne korzyści płynące z systematycznego spożywania pełnych ziaren.

 

W 2016 roku naukowcy poddali analizie wpływ produktów pełnoziarnistych na nasze zdrowie. Badania wskazują na istotne korzyści, jakie przynosi spożywanie takich produktów, jak płatki owsiane czy pełnoziarniste pieczywo.

 

W jednym z badań opublikowanych na łamach BMJ i cytowanych w CNN wykazano, że jedzenie porcji produktów pełnoziarnistych każdego dnia może znacząco przyczynić się do zmniejszenia ryzyka chorób serca, chorób zakaźnych, cukrzycy, raka i chorób układu oddechowego.

 

W innym badaniu opublikowanym w wydaniu „Circulation” periodyku wydawanym przez American Heart Association okazało się, że spożywanie trzech porcji produktów pełnoziarnistych, może zmniejszyć ryzyko przedwczesnego zgonu spowodowanego chorobami sercowo-naczyniowymi o niemal 25 proc.

 

„Może produkty pełnoziarniste nie są postrzegane jako coś pysznego, czym chętnie będziemy się zajadać, jednak należy podkreślić ich liczne właściwości zdrowotne. Poza tym w internecie można znaleźć szereg przepisów i pomysłów na przygotowanie pysznych posiłków z wykorzystaniem właśnie produktów pełnoziarnistych” – podkreśla dr Qi Sun.

 

Dr Sun podkreśla, że z powodzeniem można mieszać biały ryż z ryżem brązowym, a pełnoziarnista kromka chleba może być alternatywą dla białego pieczywa, komosa ryżowa świetnie sprawdzi się jako dodatek do sałatki. Oczywiście, jak podkreśla sam naukowiec, nie można oczekiwać, że jakość naszego zdrowia i życia ulegnie drastycznej poprawie tylko za sprawą tej jednej zmiany.

 

„Nie spodziewajmy się, że będziemy żyć dłużej zajadając się popcornem zanurzonym w maśle popijanym szklanką gazowanego napoju. Niestety nie ma jednego cudownego spożywczego środka, który zniwelowałby wszystkie choroby i dolegliwości. Natomiast nasze badania pokazują, że produkty z pełnego ziarna mają istotne właściwości zdrowotne i planując swoją dietę warto mieć je na uwadze” – wyjaśnia Sun.

 

Produkty pełnoziarniste są bogatsze w składniki odżywcze, witaminy i minerały, wspomagają proces regulowania poziomu cukru we krwi, zmniejszają również stany zapalne w organizmie. Liczne badania wykazały, że ludzie, którzy jedzą więcej produktów pełnoziarnistych, w porównaniu do osób sięgających po przetwarzane węglowodany, mają niższe ryzyko cukrzycy i chorób serca. Przy produkcji m.in. białej mąki czy ryżu, w procesie oczyszczania, ziarna tracą wiele cennych składników odżywczych. Produkty pełnoziarniste są bogate w błonnik pokarmowy, witaminy z grupy B, białko, cynk żelazo, magnez. (PAP)


No Comments

Post a Comment