Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 5 zdrowotnych właściwości pak choi - kapusty chińskiej
Kapusta pak choi jest bardzo dobra dla naszego organizmu ze względu na zawartość wielu unikalnych substancji odżywczych wzmacniających zdrowie i pomagających w odchudzaniu.
pak choi, kapusta chińska, na surowo, właściwości
22482
post-template-default,single,single-post,postid-22482,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Pak choi (kapusta chińska) – 5 właściwości zdrowotnych i wykorzystanie w kuchni


Pak choi, czyli kapusta chińska to nieodłączny składnik kuchni dalekiego wschodu. Co ciekawe, jest również po brzegi wypełniona składnikami odżywczymi. Dzięki temu jest bardzo pożywna i posiada wiele właściwości zdrowotnych, między innymi poprawiających kondycję i wspomagających utratę tłuszczu, a jej wartość energetyczna to jedyne 13 kcal w 100 gramach!

 

Oto 5 korzyści zdrowotnych kapusty pak choi:

 

  1. Wspomaga zdrowe trawienie ze względu na jakość i ilość błonnika.

 

  1. Zawiera silne przeciwutleniacze i fitosanitarne składniki odżywcze, wspomagające niszczenie rodników w organizmie, dzięki czemu chroni komórki i zmniejsza stany zapalne.

 

  1. Zawiera dużo witaminy C, która pomaga zwalczać infekcje i wzmacnia układ odpornościowy.

 

  1. Jest bardzo bogatym źródłem witaminy K, która pomaga utrzymać zdrowe kości, jednocześnie wspomagając ich silny i zdrowy rozwój.

 

  1. Zawiera ogromne ilości witaminy A, która pomaga utrzymać prawidłowy stan skóry, włosów i paznokci.

 

Pak choi jest dość uniwersalna i istnieje wiele przepisów, w których kapusta chińska sprawdzi się doskonale, zarówno jako dodatek, jak i podstawa posiłku. Można ją jeść na surowo, jako składnik sałatek lub kanapek. Najczęściej jest jednak spożywana w wersji smażonej, jako składnik dań z woka lub gotowana w potrawkach. Wykorzystuje się ją również czasem jako składnik zup. Pak choi łączy się szczególnie dobrze razem z kapustą, pieczarkami, cebulą, chili, imbirem i czosnkiem.


No Comments

Post a Comment