Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Techniki świadomego oddychania
Poznaj techniki świadomego oddechu, dzięki którym poprawisz jakość życia. Dowiedz się, jakie ćwiczenia wykonywać, aby zmniejszyć zmęczenie, zwiększyć koncentrację i zrelaksować się. Naucz się kontrolować swój oddech w 5 krokach.
oddech, świadomy, koncentracja, medytacja, tlen, zmęczenie
21611
post-template-default,single,single-post,postid-21611,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Oddech, który poprawia jakość życia! 5 konkretnych instrukcji


Oddychanie świadome jest jedną z najprostszych do opanowania i jednocześnie najskuteczniejszych technik relaksacyjnych, a możliwość praktykowania go praktycznie w każdym miejscu i czasie, dodatkowo zwiększa jego użyteczność. Dzięki świadomemu oddychaniu usprawniamy pracę układu krążenia, limfatycznego, a nawet pokarmowego. Ponadto, dzięki prawidłowemu dotlenieniu nasz umysł staje się bardziej skupiony i zrelaksowany, mija zmęczenie, dzięki czemu możemy z zapałem zasiąść do zaplanowanej pracy. Oto jak w 5 prostych krokach polepszyć swoje życie dzięki świadomemu oddychaniu:

 

  1.  Znajdź źródło tlenu
    Sedno oddychania jako techniki relaksacyjnej tkwi w dotlenieniu organizmu, żeby tak się stało, powietrze powinno zawierać optymalną dla nas ilość tlenu. Najlepiej jest więc oddychać na łonie natury, lub jeśli to niemożliwe, przynajmniej w dobrze przewietrzonym pomieszczeniu.
  2. Rozluźnij mięśnie
    Aby skutecznie dotlenić organizm, należy oddychać przeponą. Tym sposobem dostarczamy aż do 10 razy więcej powietrza niż przy płytkim oddechu. Aby zmaksymalizować efektywność tego ćwiczenia, najlepiej jest nie wykonywać go z pełnym żołądkiem. Wygodnie usiądź w siadzie skrzyżnym, z wyprostowanymi plecami i dłońmi na kolanach. Zamknij oczy. Rozluźnij mięśnie.
  3. Oddychaj
    Weź głęboki oddech, wypinając brzuch, a klatkę piersiową pozostawiając w pozycji niezmienionej. Wypuść powietrze, wypychając je przy użyciu przepony. Powtarzaj to ćwiczenie kilkanaście razy.
  4. Skoncentruj się
    Zdaj sobie sprawę ze strumienia powietrza przechodzącego od nosa do poziomu brzucha i z powrotem. Staraj się nie myśleć o rzeczach codziennych, skoncentruj się na kolejnych oddechach i pozwól myślom odpłynąć.
  5. Oddychaj dalej
    Powyższe ćwiczenia powtarzaj 2 razy dziennie, a już po kilku dniach dostrzeżesz ich zbawienny wpływ na twój spokój wewnętrzny, koncentrację i ogólne samopoczucie.

1 Comment

Post a Comment