Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Kiełki fasoli mung – 6 korzyści zdrowotnych
Kiełki fasoli mung zyskują coraz większą popularność. Osoby dbające o swoje zdrowie i wygląd, wykorzystują tę roślinę w każdym swoim daniu - nic trudnego, wystarczy posypać swój przysmak kiełkami. Dlaczego warto je spożywać i co wartościowego nam dają? O tym piszemy w dzisiejszym artykule. Sprawdźcie sami !
mung, fasola, fasola mung, kiełki fasoli mung, kiełki, witamina K, witamina B, kwas foliowy, żelazo, miedź
22510
post-template-default,single,single-post,postid-22510,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Kiełki fasoli mung – 6 korzyści zdrowotnych


Z roku na rok jest coraz głośniej na temat kiełków fasoli mung. Znajdziemy je w daniach serwowanych w restauracjach oraz w przeróżnych przepisach. Wśród osób dbających o własne zdrowie, cieszą się bardzo dużym uznaniem – nie bez powodu. Kiełki fasoli mung oferują nam bowiem wiele korzyści zdrowotnych, o których dzisiaj piszemy.

Kiełki fasoli mung (fasoli złotej) są powszechnym składnikiem w niskokalorycznych i wysokobiałkowych dietach. Pochodzą z kiełkującej fasoli mung, ale w odróżnieniu od samej fasoli, kiełki są bardziej pożywne. 100 g kiełków zawiera 6 g węglowodanów, 3 g białka wysokiej jakości i 1,8 g błonnika.

Poniżej przedstawiamy Wam 6 aspektów, które świadczą o zdrowotności tej rośliny.

  1. Są bogate w mangan

Mangan jest minerałem, który wspomaga układ odpornościowy i poprawia funkcje mózgu. Utrzymuje także system rozrodczy poprzez generowanie hormonów płciowych. Mangan ma również tę cechę, że dba o nasze tkanki łączne – utrzymuje je silne i zdrowe. Filiżanka kiełków fasoli zapewnia nam 11% dziennego zapotrzebowania na ten minerał!

  1. Zawierają duże pokłady witaminy K

Nasz organizm otrzymuje witaminę K od mikroorganizmów znajdujących się w jelitach grubych. Bakterie te nie wytwarzają jednak wystarczająco dużo tej witaminy, aby zaspokoić nasze dzienne potrzeby. Już jedna filiżanka kiełków dostarcza nam około 34 mikrogramów witaminy K, co zaspokaja 28% dziennego zapotrzebowania.

Witamina K jest niezbędnym składnikiem odżywczym, który zapobiega krzepnięciu krwi. Pomaga regulować mineralizację kości, utrzymując je silne. Badanie z 2009 roku opublikowane w American Journal of Clinical Nutrition wykazało, że białka zależne od witaminy K chronią kości przed gromadzeniem się wapnia w naczyniach krwionośnych. To zmniejsza ryzyko chorób serca i tętnic. Dieta bogata w witaminę K zmniejsz ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

  1. Są bogate w witaminę C

Kwas askorbinowy, witamina C to kolejny niezbędny składnik odżywczy, który zawalczą wolne rodniki. Działa jako przeciwutleniacz w celu naprawienia uszkodzonych komórek, zwiększenia produkcji kolagenu i zminimalizowania stresu komórkowego. Utrzymuje w zdrowiu tkankę chrzęstną, naciągniętą i młodzieńczą skórę oraz wzmacnia komórki. Filiżanka surowych kiełków fasoli mung zapewnia około 14 miligramów witaminy C. Według Instytutu Medycyny mężczyźni powinni spożywać co najmniej 90 miligramów witaminy C, a kobiety 75 miligramów dziennie.

  1. Są bogate w żelazo

Chociaż 90% żelaza jest zatrzymywane i ponownie zużywane, to nadal należy jeść potrawy bogate w ten składnik odżywczy. Żelazo pomaga wytwarzać czerwone krwinki, ułatwia wzrost komórek, reguluje odpowiedź immunologiczną i wspomaga układ immunologiczny. Filiżanka kiełków fasoli zapewnia 5% dziennego zapotrzebowania kobiety na żelazo, a mężczyzny 12%.

  1. Zawierają kwas foliowy

Kwas foliowy należy do witamin z grupy B, która wspiera różne procesy organizmu. Ten składnik odżywczy jest niezbędny w tworzeniu DNA. Promuje wzrost komórek, wytwarza czerwone krwinki i poprawia funkcje nerwowe. Kobietom w ciąży zaleca się zwiększanie spożycia kwasu foliowego, w celu zapewnienia prawidłowego rozwoju płodu. Ten składnik odżywczy chroni płód przed wadami wrodzonymi, utrzymując mózg i rdzeń kręgowy w zdrowiu. Filiżanka kiełków fasoli zapewnia 16% dziennego zapotrzebowania na kwas foliowy.

  1. Są bogate w miedź

Kiełki fasoli mung są doskonałym źródłem miedzi. Ten minerał wspomaga układ immunologiczny i pomaga w absorpcji żelaza. Bez niego ciało nie jest w stanie prawidłowo wchłonąć żelaza. Filiżanka kiełków fasoli mung dostarcza około 171 mikrogramów miedzi, co zapewnia 19% zalecanego dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek.

Wprowadzicie kiełki fasoli mung do swoich dań? 🙂


No Comments

Post a Comment