Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 4 proste kroki prawidłowego oddechu
Oddychanie jest jedna z podstawowych funkcji życiowych człowieka. Dzięki oddechowi, naszym komórkom zostaje dostarczony tlen, niezbędny do prawidłowego funkcjonowania. Jeśli będziemy lepiej oddychać, to nasze komórki będą lepiej pracować i dłużej żyć. Jak oddychać prawidłowo, zapewniając sobie dłuższe życie? Sprawdźcie :)
Oddychanie, Oddychanie przeponą, Jak oddychać przeponą, Oddychanie przeponą co daje, Prawidłowe oddychanie ćwiczenia
22193
post-template-default,single,single-post,postid-22193,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

4 proste etapy prawidłowego głębokiego oddechu


Oddychanie jest podstawową funkcją człowieka, ale nie każdy oddycha skutecznie. Najczęściej brak umiejętności prawidłowego oddychania wynika z naszej niewiedzy, dlatego postanowiliśmy przedstawić Wam w kilku prostych krokach technikę głębokiego oddechu. Według tybetańskich mnichów właśnie ta technika pozwala człowiekowi wydłużyć życie nawet o kilkadziesiąt lat. Warto więc wyrobić w sobie nawyk prawidłowego oddechu, dając sobie szansę na dłuższe życie.

Wykonywanie głębokiego oddechu

  1. Pozycja

Wybierz najlepszą pozycję dla siebie, która pozwoli Ci na podejmowanie głębokich oddechów. Najlepiej położyć się na płaskim podłożu lub usiąść w wygodnym fotelu, tak aby ramiona były rozluźnione a nogi wyprostowane, ewentualnie lekko ugięte.

  1. Wdech przez nos

Wykonywanie głębokiego oddechu, a także regularne oddychanie powinniśmy robić przez nos. Jednocześnie pamiętajmy o zamknięciu ust. Taki proces pozwala organizmowi na odfiltrowanie powietrza z wirusów i bakterii, które trafia do naszych płuc. Dodatkowo takie powietrze zostaje ogrzane i nawilżone, dzięki czemu substancje są lepiej wchłaniane do krwi (w szczególności odczuwalne jest to w okresie zimowym).

  1. Oddychaj głęboko przeponą

Aby stwierdzić, czy oddychasz przeponą, połóż jedną rękę na górnej części klatki piersiowej, a drugą tuż pod klatką. Oddychaj powoli przez nos, aż poczujesz, jak Twój brzuch rośnie. Postaraj się upewnić, że klatka piersiowa pozostaje cały czas w spoczynku i nie porusza się ku górze. Gdy brzuch napełni się powietrzem do granic możliwości, organizm dostanie sygnał i będzie samoczynnie wypychać powietrze z powrotem.

Taka technika oddychania z użyciem przepony pozwala na spowolnienie bicia serca oraz ustabilizowanie ciśnienia krwi.

  1. Wydech przez usta

Wydech wykonujemy przez usta, wykorzystując ponownie przeponę. Podczas wydechu powinniśmy czuć, jak przepona opada, a nasz brzuch się zmniejsza. W momencie, kiedy całe zużyte powietrze pozostanie przez nas wydmuchane, możemy rozpocząć cykl od początku.

Ten 4 etapowy cykl głębokiego oddechu powinniśmy wykonywać minimum od 5 do 20 minut dziennie. Pozwoli to na stabilizację pracy naszego układu krwionośnego, jednocześnie poprawiając formę naszego organizmu.

Ćwiczenie głębokiego oddechu nie jest proste, potrafi być nawet męczące. Z tego powodu czas ćwiczeń powinniśmy stopniowo wydłużać, aż nasz organizm podświadomie będzie nam kazał oddychać w prawidłowy sposób.

Pamiętajmy – oddychamy przeponą głęboko i powoli.


No Comments

Post a Comment