Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Gotowanie na parze - zdrowo, łatwo i szybko!
Zacznij gotować warzywa na parze! Wystarczy Ci garnek, żeby przygotować smaczny i dietetyczny posiłek w krótkim czasie!
gotowanie, na parze, zdrowe, dietetyczne
22166
post-template-default,single,single-post,postid-22166,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Gotowanie na parze – zdrowo, łatwo i szybko!


Warto gotować na parze!

Gotowanie na parze jest jedną z najlepszych metod na wydobycie koloru i wzmocnienie smaku, przy zachowaniu składników odżywczych w warzywach i rybach. Zwłaszcza że wiele warzyw ma w sobie tyle smaku, że wystarczy je ugotować na parze ze świeżymi ziołami, sokiem z cytryny i oliwą z oliwek, aby otrzymać bardzo interesujące i smaczne danie.

Można również jednocześnie gotować kilka rodzajów warzyw lub warzyw i ryb, aby zaoszczędzić czas na przygotowanie i późniejsze czyszczenie.

Gotowanie na parze przez minimalną ilość czasu sprawia, że warzywa wychodzą „al dente” – delikatne na zewnątrz i chrupiące w środku, co jest idealnym sposobem, aby zwiększyć ich wartość odżywczą i dietetyczną.

Jak gotować na parze?

Do naczynia wlej wodę na wysokość 5cm. Upewnij się, że woda gotuje się bardzo mocno, przed dodaniem warzyw do koszyka (sitka). Zapewnia to stałą temperaturę przez cały czas trwania gotowania.

Umieść warzywa w koszyku (sitku). Upewnij się, że twój zestaw do gotowania ma szczelną pokrywkę, aby para nie wylatywała przez szpary. Możesz gotować więcej niż jeden rodzaj warzyw jednocześnie (jeśli wymagają tego samego czasu obróbki cieplnej), umieszczając je w koszyku parowym w warstwach.

Jeśli chcesz gotować warzywa wymagające różnych czasów gotowania, w pierwszej kolejności dodaj te, które wymagają więcej czasu gotowania i dodawaj inne później. Na przykład, gotuj słodkie ziemniaki (co wymaga 7 minut na parze) przez 2 minuty przed dodaniem brokułów (co wymaga 5 minut na parze).

Uwaga!

Pamiętaj, aby dokładnie trzymać się krótkich czasów gotowania na parze, odpowiednich dla rożnych produktów oraz pilnować ich w trakcie gotowania; rozpraszający telefon lub krótka chwila poza kuchnią może oznaczać kilka dodatkowych niechcianych minut czasu gotowania – to wystarczy do zepsucia warzyw!


No Comments

Post a Comment