Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Dlaczego kolor czerwony powinien zagościć w Twojej diecie już dziś?
21813
post-template-default,single,single-post,postid-21813,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Dlaczego kolor czerwony powinien zagościć w Twojej diecie już dziś?


Według ajurwedy kolor czerwony oznacza witalność, wigor oraz pasję. W kontekście Tradycyjnej Medycyny Indyjskiej kolor ten odpowiedzialny jest za najważniejszy organ w naszym ciele czyli serce.

Częste spożywanie potraw z dużą zawartością czerwieni takich jak truskawki, arbuzy, żurawina, buraki czy granat przynoszą ogromne korzyści zdrowotne, o których często nie zdajemy sobie sprawy. Oto 4 racjonalne argumenty przemawiające za włączeniem do swojego stałego jadłospisu dużej ilości czerwieni.

  1. Chilli i czerwona papryka są doskonałym źródłem witaminy C, która skutecznie wzmocni odporność organizmu zwłaszcza w okresach największej zachorowalności na grypę lub przeziębienia.
  2. Słodki ziemniak (batat) oraz czerwona papryka to naturalne, bogate źródło witaminy A, która poprawi wygląd Twojej skóry, a także uchroni przed suchością gałek ocznych czy niedowidzeniem o zmierzchu i w nocy.
  3. Owoce malin i wiśni, czerwona i czarna porzeczka, jeżyny, aronia, winogrona, a także czerwona kapusta zawierają antycyjany – bardzo skuteczne przeciwutleniacze, chroniące skórę przed szkodliwym promieniowaniem słonecznym.
  4. Likopen (także przeciwutleniacz) bogato występujący w pomidorach wszelkiego typu o barwie czerwonej zmniejsza ryzyko zawału serca, rozwoju nowotworów, w tym raka skóry, prostaty i szyjki macicy.

 

Z myślą o swoim sercu urozmaicaj codzienną dietę w produkty o wysokiej zawartości koloru czerwonego. Stosuj metody przetestowane przez długowieczne cywilizacje nawet siedem wieków przed narodzeniem Chrystusa, jak w przypadku ajurwedy.


No Comments

Post a Comment