Ćwiczenia pomagają rzucić palenie! Sprawdź dlaczego. | Tradycyjna Azjatycka Medycyna
Nowy Rok to nowe postanowienia. Wiele z nas podejmuję walkę z nałogiem w tym szczególnym okresie. Co zrobić aby nasza walka z nałogiem zakończyła się powodzeniem? Odpowiedź jest prosta! Wystarczy regularny wysiłek fizyczny. Wysiłek fizyczny łagodzi objawy abstynencyjne towarzyszące odstawieniu nikotyny. Może w związku z tym ułatwiać zerwanie z nałogiem tytoniowym – czytamy na łamach „British Journal of Pharmacology”. Rzucenie palenia nie jest łatwe. Wielu ludzi decydujących się na zerwanie z nałogiem tytoniowym narzeka na dolegliwości pojawiające się na skutek odstawienia nikotyny – drażliwość, problemy ze snem, a nawet depresję. Pomocne mogą okazać się ćwiczenia.
zdrowie, palenie, jak wytrwać w postanowieniach, jak rzucić palenie, nowy rok, papierosy, jak rzucić papierosy
23081
post-template-default,single,single-post,postid-23081,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Ćwiczenia pomagają rzucić palenie! Sprawdź dlaczego.


Nowy Rok to nowe postanowienia. Wiele z nas podejmuję walkę z nałogiem w tym szczególnym okresie. Co zrobić aby nasza walka z nałogiem zakończyła się powodzeniem? Odpowiedź jest prosta! Wystarczy regularny wysiłek fizyczny.

Wysiłek fizyczny łagodzi objawy abstynencyjne towarzyszące odstawieniu nikotyny. Może w związku z tym ułatwiać zerwanie z nałogiem tytoniowym – czytamy na łamach „British Journal of Pharmacology”.

Rzucenie palenia nie jest łatwe. Wielu ludzi decydujących się na zerwanie z nałogiem tytoniowym narzeka na dolegliwości pojawiające się na skutek odstawienia nikotyny – drażliwość, problemy ze snem, a nawet depresję. Pomocne mogą okazać się ćwiczenia.

Jak twierdzi międzynarodowy zespół badaczy z kilku brytyjskich, amerykańskich i brazylijskich ośrodków naukowych (m.in. Uniwersytetu w Surrey czy Uniwersytetu Maryland w Baltimore), wysiłek fizyczny łagodzi uciążliwe objawy abstynencyjne.

Naukowcy przez 14 dni wystawiali myszy na działanie nikotyny. Część z gryzoni miała w tym czasie stały dostęp do kołowrotka, część mogła z niego korzystać przez dwie godziny na dobę, a pozostałe były zmuszone do prowadzenia siedzącego trybu życia.

Po odstawieniu nikotyny u myszy wystąpiły objawy abstynencyjne. U aktywnych fizycznie zwierząt objawy te charakteryzowały się jednak znacznie mniejszym natężeniem. Nie miało znaczenia, czy myszy ruszały się dużo, czy tylko od czasu do czasu pobiegały w kołowrotku – najważniejsze, że w ogóle podejmowały wysiłek.

Badacze zaobserwowali, iż aktywności fizycznej towarzyszyło pobudzenie receptora nikotynowego alfa-7 w rejonie hipokampa – struktury mózgu odpowiedzialnej za powstawanie wspomnień.

Zdaniem specjalistów, ćwiczenia fizyczne mogą łagodzić objawy abstynencyjne oraz głód nikotynowy nie tylko u gryzoni, ale także u ludzi. Osobom rzucającym palenie radzą więc, by w trudnych momentach nie zapominały o tym niezwykle przydatnym w walce z nałogiem orężu.

O badaniu można przeczytać na stronie: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bph.14068/full (PAP)

Czy myślicie, że uda Wam się wytrwać w noworocznych postanowieniach? Jakie macie metody na walkę ze słabościami?


No Comments

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.