Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Chen pi - cudowna skórka mandarynki, właściwości, przygotowanie
Poznaj zdrowotne właściwości skórki z mandarynki - chen pi. Skorzystaj z niej, jeśli się odchudzasz i włącz ją do swojej diety! Dowiedz się, w jaki sposób może pozytywnie wpłynąć na Twoje zdrowie!
chen, pi, chenpi, mandarynka, skórka, właściwości, odchudzanie
22416
post-template-default,single,single-post,postid-22416,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Chen pi – cudowna skórka mandarynki


Przez setki lat zielarze specjalizujący się w zakresie tradycyjnej medycyny chińskiej (TCM) wykorzystywali suszone skórki dojrzałych mandarynek Xinhui, znane jako chen pi, w swoich praktykach, aby poprawić trawienie (może być stosowana w dietach odchudzających), złagodzić wzdęcia i rozpuścić flegmę. Dzięki swoim leczniczym właściwościom, chen pi działa głównie na układ oddechowy i trawienny. Stosuje się ją w przypadkach poczucia wzdęcia i pełności w klatce piersiowej i w górnej połowie brzucha połączonych z utratą apetytu, wymiotami lub biegunką oraz kaszlu z obfitą flegmą.

 

Sposób przygotowania:

  1. Umyj i dokładnie osusz mandarynki (jeżeli nie masz dostępu do mandarynek Xinhui, użyj takich z cienką i aromatyczną skórką).
  2. Obierz skórkę, krojąc ją na trzy równe części tak, aby tworzyły „gwiazdę” i uważnie zdejmij ją z podstawy mandarynki. UWAGA! Nie przecinaj wewnętrznej skórki mandarynki, ponieważ sok mógłby pogorszyć jakość produktu końcowego.
  3. Wysusz skórkę, najlepiej na słońcu.
  4. Wysuszone skórki przechowuj w suchym i chłodnym miejscu, np. w pojemniku próżniowym i regularnie przesuszaj przy pomocy promieni słonecznych.

CIEKAWOSTKA! Tradycyjna chen pi starzeje się przez lata, zanim jest gotowa do użytku.

Sposób użycia:

Namaczaj skórkę w zimnej wodzie (nie dłużej niż pół godziny), aż stanie się miękka, a następnie delikatnie zeskrob z niej biały miąższ.

 

Nie musisz być zielarzem TCM, aby czerpać korzyści ze skórki chen pi. Chociaż tradycyjnie używa się mandarynek Xinhui, to odmiany dostępne w Europie zawierają wiele takich samych mikroskładników jak chińskie, i również są korzystne dla zdrowia. Możesz włączyć 1 do 2 łyżeczek suszonej lub 4 do 8 łyżeczek świeżej skórki do swojej codziennej diety, dodając je jako ciekawe przyprawy do mięs, ryb lub deserów!

 


No Comments

Post a Comment