Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Brokuły - 4 właściwości zdrowotne i sposób gotowania (na parze)
Poznaj właściwości zdrowotne brokułów. Dowiedz się, jak ugotować na parze to smaczne i zdrowe warzywo, żeby wyciągnąć z niego jak najwięcej!
brokuły, brokuł, właściwości, gotowanie, na parze, ile gotować, detoksykacja, cholesterol
22165
post-template-default,single,single-post,postid-22165,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Brokuły – 4 właściwości zdrowotne i sposób gotowania (na parze)


Sposób przygotowania:

Ponieważ włókniste łodygi gotują się dłużej, mogą być przygotowane oddzielnie, na kilka minut przed dodaniem kwiatów. Natnij łodygi wzdłuż włókien, aby szybciej się ugotowały. Większość ludzi nie je liści brokułów, to błąd! Są one całkowicie jadalne i zawierają skoncentrowane ilości składników odżywczych. Łodygi gotuj przez 2 minuty przed dodaniem kwiatów i liści. Gotuj wszystko jeszcze przez 5 minut. Sposób gotowania na parze znajdziesz tutaj: http://azjatyckamedycyna.pl/gotowanie-na-parze-zdrowo-latwo-i-szybko/

4 właściwości zdrowotne Brokułów:

Pomagają obniżyć cholesterol

  • Brokuły mogą przynieść korzyści dla organizmu związane z obniżeniem cholesterolu, jeśli będą gotowane na parze. Związki zawarte w brokułach, pomagają wiązać kwasy żółciowe w przewodzie pokarmowym. Gdy zachodzi proces wiązania, kwasy żółciowe są łatwiej wydzielane, a rezultatem jest obniżenie stężenia cholesterolu. Surowe brokuły również posiadają zdolność obniżania poziomu cholesterolu – jednak nie w takim stopniu.

 

Pomagają oczyścić organizm

  • Brokuły mają silny, pozytywny wpływ na układ detoksykacji naszego organizmu. Wynika to z wysokiej zawartości związków z grupy glukozynolanów. Obecne w brokułach połączenie trzech z nich, jest w stanie obsługiwać wszystkie etapy procesu detoksykacji organizmu, w tym aktywacji, neutralizacji i eliminacji niepożądanych zanieczyszczeń.

 

Pomagają przy niedoborach witaminy D

  • Gdy potrzebne są duże dawki witaminy D w celu skompensowania niedoboru, duże zapasy witaminy K i witaminy A pomagają utrzymać nasz metabolizm witaminy D w równowadze. Brokuły zawierają niezwykle silną kombinację witaminy A (w postaci beta-karotenu) i witaminy K. Dla osób borykających się z koniecznością odbudowy zapasów witaminy D poprzez suplementy, brokuły mogą być idealne do włączenia w diecie.

 

Mają właściwości przeciwzapalne i przeciwalergiczne

  • Brokuły są szczególnie bogatym źródłem flawonoidu o nazwie kemferol. Najnowsze badania wykazały zdolność kemferolu do zmniejszenia wpływu substancji związanych z alergią na nasz organizm. To pomaga wyjaśnić wyjątkowe korzyści przeciwzapalne brokułów i powinno stworzyć pole do dalszych badań na temat korzyści płynących z brokułów dla hipoalergicznej diety.

No Comments

Post a Comment