Bieganie najlepsze na poprawę nastroju | Tradycyjna Azjatycka Medycyna
Gdy dopada nas smutek i negatywne emocje, zamiast chować się pod kocem albo sięgać po spożywczych "pocieszycieli" lepiej oddać się aktywności fizycznej. Naukowcy przekonują, że ćwiczenia pozwalają lepiej i szybciej poradzić sobie ze złym nastrojem.
bieg, bieganie, sport, nastrój, samopoczucie
22948
post-template-default,single,single-post,postid-22948,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Bieganie najlepsze na poprawę nastroju


Gdy dopada nas smutek i negatywne emocje, zamiast chować się pod kocem albo sięgać po spożywczych “pocieszycieli” lepiej oddać się aktywności fizycznej. Naukowcy przekonują, że ćwiczenia pozwalają lepiej i szybciej poradzić sobie ze złym nastrojem.

Naukowcy dowiedli, że bezczynność jest najgorszym rozwiązaniem, kiedy coś nas trapi. Przesiadywanie na kanapie czy bezczynne leżenie i pogrążanie się w smutku to ostatnie rzeczy jakie powinniśmy robić. W takich chwilach najlepiej iść na spacer, jogging albo pojeździć na rowerze.

 

Specjaliści zapewniają, że jest to bardzo szybki i efektywny sposób radzenia sobie z przygnębieniem. Specjaliści wzięli pod lupę dwie formy aktywności: wspomnianego już biegania i bardziej statecznego rozciągania. Eksperyment wskazał, że zdecydowanie bardziej skuteczną formą radzenia sobie ze stresem było bieganie.

 

Wysiłek fizyczny jest jedną ze skuteczniejszych metod radzenia sobie ze skutkami permanentnego stresu i życia w ciągłym biegu. Endorfiny, które wyzwalają się w organizmie po intensywnym treningu, są naturalnym antydepresantem. (PAP Life)


No Comments

Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.