Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Azjatyckie nawyki żywieniowe - korzyści dla zdrowia
Azjatycka kuchnia od niepamiętnych czasów ma duży związek z tradycyjną medycyną i utrzymaniem zdrowia. Małe zmiany, takie jak użycie innych sztućców, czy pory spożywania posiłków mogą mieć zbawienny wpływ na Twój organizm. Dzisiaj przedstawiamy Wam 5 nawyków żywieniowych Azjatów, których wprowadzenie poprawi Twoje zdrowie.
zdrowie, Azja, kuchnia, dieta
22660
post-template-default,single,single-post,postid-22660,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Azjatyckie nawyki żywieniowe, które poprawią twoje zdrowie #2


Tydzień temu przedstawiliśmy wam 5 nawyków żywieniowych Azjatów (ARTYKUŁ TUTAJ) , które każdy z nas powinien zastosować w swojej diecie. Dzisiaj zapraszamy na lekturę kolejnej porcji wiedzy 🙂

1. Jedz warzywa z mięsem w stosunku 3 do 1

3 do 1 oznacza trzy razy większą ilość warzyw w stosunku do ilości mięsa. Wielkie kotlety i stosy ziemniaków nie pozwalają na zostawienie miejsca na warzywa na talerzu. Co więcej, dobrze zastąpić te ulubione polskie warzywa, ziemniaki, innym „zapychaczem”, takim jak kolorowy ryż lub bataty (jeśli koniecznie musimy zjeść coś mącznego). Jeszcze lepiej, gdy zastąpi się je warzywami o gorzkich smakach, takimi jak rzodkiewka czy cykoria.

 

2. Jedz kolorowy ryż

Połączenia różnych rodzajów ryżu, takich jak czarny, brązowy, czerwony lub nawet purpurowy są bardziej odżywcze niż sam biały lub brązowy. Ryż zawsze był popularnym zbożem ze względu na tanią uprawę i łatwość transportowania. Jednak ryż jest przekształcany w cukier podczas procesu trawiennego, a ryż biały ma wysoki indeks glikemiczny. Dzięki temu dostaniemy po nim energetycznego kopa, jednak jeśli chcesz uniknąć wahań poziomu cukru we krwi powinnaś ograniczyć jego spożycie. Kombinacje różnych rodzajów ryżu są mniej kaloryczne i mają niższy indeks glikemiczny.

 

3. Nie jedz deserów po każdym posiłku

Bardzo popularne w Polsce jest podjadanie po każdym „konkretnym” posiłku. Jak wszyscy wiemy, częste jedzenie słodyczy jest niezdrowe, a takie przyzwyczajanie mózgu do konieczności zjedzenia deseru po posiłku sprawi, że bardzo ciężko będzie nam z niego zrezygnować. Aby zwalczyć ten nawyk, zamień typowe słodycze na owoce, a następnie odstaw każde źródło dodatkowego cukru po posiłku. Słodkie ciasta, ciasteczka i lody zjadaj wyłącznie na specjalne okazje.

 

4. Jedz zgodnie z porami roku

Zawsze miej na uwadze temperaturę energetyczną żywności. Jedz potrawy o „niskich temperaturach” w upalne dni. Ta reguła nie jest źródłem dyskusji w Azji, ponieważ jest tam po prostu praktykowana. Zimne napoje i zimne potrawy, takie jak seler, melony i zimne sałatki nie powinny być jedzone w środku zimy. Gorące zupy i gulasz z mięsem są lepszym rozwiązaniem, ponieważ są tym, czego organizm potrzebuje przy niskich temperaturach. Gorący letni dzień jest idealny na spożycie arbuza lub napoju z aloesu i ogórka. Jedzenie potraw o różnej temperaturze w różnych porach roku jest ważną częścią zdrowej diety. Więcej informacji o jedzeniu zgodnie z porami roku znajdziesz TUTAJ 

 

5. Unikaj krowiego mleka

Mleko krowie jest całkowicie nieobecne w kuchniach azjatyckich. W innych kulturach, np. w żydowskich zasadach koszernych, które powstały tysiące lat temu, produkty mleczne nie powinny być spożywane z innymi produktami spożywczymi. Jeśli nie możesz zrezygnować z mleka krowiego, przynajmniej nie ignoruj ​​zasady niełączenia go z innymi produktami. W dzisiejszych czasach bardzo łatwo jest zastąpić krowie mleko dzięki dostępności takich produktów jak „mleka” migdałowe, kokosowe, ryżowe lub ekologiczne mleka sojowe.


No Comments

Post a Comment