Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Azjatyckie nawyki żywieniowe - korzyści dla zdrowia
Azjatycka kuchnia od niepamiętnych czasów ma duży związek z tradycyjną medycyną i utrzymaniem zdrowia. Małe zmiany, takie jak użycie innych sztućców, czy pory spożywania posiłków mogą mieć zbawienny wpływ na Twój organizm. Dzisiaj przedstawiamy Wam 5 nawyków żywieniowych Azjatów, których wprowadzenie poprawi Twoje zdrowie.
zdrowie, Azja, kuchnia, dieta
22642
post-template-default,single,single-post,postid-22642,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

Azjatyckie nawyki żywieniowe, które poprawią twoje zdrowie #1


Azjatycka kuchnia od niepamiętnych czasów ma duży związek z tradycyjną medycyną i utrzymaniem zdrowia. Małe zmiany, takie jak użycie innych sztućców, czy pory spożywania posiłków mogą mieć zbawienny wpływ na Twój organizm. Dzisiaj przedstawiamy Wam 5 nawyków żywieniowych Azjatów, których wprowadzenie poprawi Twoje zdrowie.

1. Nie pij napojów w trakcie posiłków (szczególnie zimnych)

W naszym zwyczaju jest pić sok lub wodę do jedzenia, często schłodzone, szczególnie w dni tak gorące jak teraz. Zmiana tego nawyku spowoduje lepsze trawienie pokarmu. Ograniczenie spożycia płynów z posiłkami prowadzi do zmniejszenia rozcieńczania enzymów trawiennych, niezbędnych dla prawidłowego trawienia. Zielona herbata lub inne gorące napoje przed posiłkiem wspomogą aktywność enzymatyczną i Twoje zdolności trawienne. Pamiętaj jednak, aby spożywać płyny 30 minut przed lub po posiłku, nie w trakcie.

 

2. Jedz zupy

Zupa jest pożywnym posiłkiem, który powoduje uczucie pełności. Nie musisz pić całego garnka, pół miseczki wystarczy. Większość zup azjatyckich (jak i polskich) zawiera wywar z kości i / lub kombinacji warzyw, dzięki czemu otrzymujesz dużo witamin i minerałów nawet w małej porcji. Płynna konsystencja posiłku pozwala natomiast zwiększyć ich przyswajalność. Co więcej, ciepła temperatura zupy (podobnie jak herbaty) może poprawić cały proces trawienny.

 

3. Małe talerze i pałeczki

Małe miski i talerze to świetny sposób na mniejsze porcje. Poza tym małe miseczki zawierające różne potrawy i dodatki, to rozwiązanie poprawiające estetykę i przyjemność z jedzenia. Pałeczki są za to łatwym sposobem na unikanie opychania się jedzeniem. Dodatkowo, jeśli nie umiesz swobodnie posługiwać się pałeczkami, będziesz jadł wolniej, przez co twój brzuch będzie miał więcej czasu, aby wysłać wiadomość do mózgu, że jesteś pełen i nadszedł czas, aby przestać jeść.

 

4. Jedz ryby częściej

W Polsce przyjęło się jadać ryby od święta i w piątki. Jednak badania nawyków dietetycznych narodów długowiecznych, takich jak Japonia, pokazują, że codzienne spożywanie ryb ma znaczący wpływ na zachowanie zdrowia.  Wiele badań wykazało, że dieta bogata w oleje z ryb znacznie zmniejsza akumulację tłuszczu, ponadto powoduję mniejsze magazynowanie tkanki tłuszczowej w okolicach brzucha oraz zwiększa mobilizację lipidów w tkance tłuszczowej trzewnej.

 

5. Azjatyckie przekąski są zdrowsze

Spójrz na to, co Azjaci jadają na przekąski i porównaj je z naszymi ciasteczkami czy chipsami. Zamień produkty pełne cukrów prostych i niezdrowych tłuszczów na przekąski morskie, orzechy, suszone owoce i nasiona. Te zdrowe przekąski są pełne mikroskładników, witamin i minerałów, a ich wybór jest nieograniczony. Jedna uwaga, uważaj na zawartość soli. Solone orzeszki i nasiona dla wielu osób są smaczniejsze, ale niestety kosztem ich korzyści dla zdrowia.


No Comments

Post a Comment