Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 9 zdrowych olejów do smażenia używanych w Indiach - właściwości
Dowiedz się, jakich zdrowych olejów do smażenia używa się w Indiach! Poznaj ich właściwości zdrowotne oraz zawarte w nich składniki odżywcze.
Olej, zdrowy olej, smażenie, właściwości, Indie
22603
post-template-default,single,single-post,postid-22603,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

9 zdrowych olejów do smażenia z Indii. Właściwości i składniki odżywcze.


Obecność oleju w naszej kuchni jest nieunikniona. Niezależnie od tego, czy przygotowujemy sałatkę czy danie główne, musimy go użyć (w większości przypadków). Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego oleju do gotowania. Takiego, który może pomóc zachować odpowiednią wagę i ochronić przed wieloma chorobami. Dzisiaj przedstawiamy Wam 9 zdrowych olejów do smażenia używanych w Indiach.

1. Olej z otrębów ryżowych

Olej z otrębów jest bogaty w jednonienasycone kwasy tłuszczowe i posiada właściwości obniżające cholesterol ze względu na obecność składnika o nazwie oryzanol. Zawiera również naturalną witaminę E, tokoferol i tokotrienol, który jest przeciwutleniaczem.

2. Olej z orzechów ziemnych

Olej z orzechów ziemnych zawiera kwasy tłuszczowe Omega 3, zmniejsza ryzyko chorób serca i pomaga zwalczać raka, chorobę zwyrodnieniową układu nerwowego, chorobę Alzheimera i zakażenia wirusowe / grzybicze dzięki zawartości przeciwutleniacza, resweratrolu.

3. Olej gorczycowy

Olej z gorczycy spożywany w umiarkowanych ilościach poprawia trawienie i zwiększa apetyt. Ponadto, olej z gorczycy zwalcza zarazki i wirusy, zapobiega przeziębieniom, kaszlowi i problemom ze skórą. Może łagodzić stany zapalne.

4. Olej sezamowy

Olej sezamowy ma wiele właściwości leczniczych. Obniża ciśnienie krwi, poprawia higienę jamy ustnej oraz może pomóc w zapobieganiu miażdżycy tętnic i raka.

5. Olej kokosowy

Olej kokosowy jest znany ze swoich właściwości przeciwwirusowych, przeciwbakteryjnych, przeciwgrzybiczych i generalnego zwiększania odporności oraz polepszania metabolizmu.

6. Olej sojowy

Olej sojowy jest bogaty w tłuszcze wielonienasycone i jednonienasycone oraz tłuszcze nasycone. Zawiera także kwasy tłuszczowe Omega 3, które pomagają zmniejszyć ryzyko chorób sercowo-naczyniowych.

7. Olej lniany

Nasiona lnu są w znacznym stopniu spożywane przez wegetarian, ponieważ są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych Omega 3. Spożywanie oleju lnianego jest korzystne w przypadku choroby Leśniowskiego-Crohna oraz zapalenia jelita grubego.

8. Olej z orzechów nerkowca

Olej z orzechów nerkowca posiada właściwości antybakteryjne, poprawia zdrowie oczu, a także zmniejsza stany zapalne i obniża cholesterol.

9. Ghi

Ghi to indyjskie klarowane masło, które stymuluje trawienie, poprawia funkcjonowanie mózgu i pomaga w odchudzaniu.

UWAGA! Optymalna ilość oleju zależy od rodzaju i sposobu przyrządzenia potrawy.


No Comments

Post a Comment