Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 9 powodów, aby zacząć jogę już dziś!
Dlaczego mielibyśmy ćwiczyć jogę? Przecież istnieje tyle ciekawszych sposobów na relaks. Powstaje jednak zasadnicze pytanie, czy nasze formy relaksu idą w zgodzie z naszym zdrowiem i czy na pewno jesteśmy wypoczęci i zregenerowani. Ciekawą alternatywą jest joga. Przekonajmy się dlaczego warto zacząć jogę już dziś!
Yoga, Joga, Yoga ćwiczenia, Joga ćwiczenia, Relaks, Odchudzanie, Uspokojenie, Wyciszenie, Ciąża, Ćwicenia w ciąży, Joga w domu, Yoga w domu
22211
post-template-default,single,single-post,postid-22211,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

9 powodów, aby rozpocząć jogę już dziś


Nasz czas jest bardzo cenny, więc dlaczego mielibyśmy poświęcać go na ćwiczenia jogi? Można przecież w tym czasie oglądać filmy, drzemać, grać na konsoli, czy wpatrywać się w jeden punkt na ścianie. Oczywiście każdy z nas potrzebuje chwili wyciszenia i uspokojenia, dlatego przedstawiamy Wam sposób, który pozwoli nie tylko odreagować, ale również oczyścić nasze myśli i pozostawić w nas pozytywną energię do dalszego działania.

Co daje joga i dlaczego warto ją ćwiczyć? Na to pytanie postanowiliśmy odpowiedzieć, przedstawiając 9 powodów, dla których warto rozpocząć jogę już dziś.

  1. Jesteś zestresowany

Niestety stres, niepokój i lęk są problemem dla wielu ludzi i okazały się mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. Joga jest idealnym rozwiązaniem na złagodzenie naszych fizycznych objawów stresu, a nawet ataków lęku, poprzez wprowadzenie naszego umysłu w sferę wyciszenia. Dzięki tej praktyce zmieniamy nasz punkt widzenia na otaczającą rzeczywistość, skupiając się na sprawach najważniejszych.

  1. Nie jesteś wygimnastykowany

Przez brak regularnych ćwiczeń nasze ciała przestają być elastyczne, stają się mniej wygimnastykowane, a to prowadzi do wielu schorzeń. Cykliczna praktyka jogi pozwala na powrót naszej sprawności fizycznej. Wiele osób z góry odrzuca jogę, ponieważ „nie są wygimnastykowani”. Celem jogi jest wyprowadzenie nas z wewnętrznych problemów, a nie ich pogłębianie, więc nie bójmy się przystąpić do ćwiczeń.

  1. Siedzisz przy biurku cały dzień

Postawa jest dużym problemem u wielu ludzi, którzy spędzają większość swojego dnia pracy przed komputerem. Jeżeli do tego dojdzie poruszanie się samochodem oraz odpoczywanie w pozycji siedzącej, to kłopoty z kręgosłupem będą nieuniknione. Istnieje wiele technik, które pozwalają na uzyskanie zdrowego i wyprostowanego kręgosłupa, wystarczy regularna praktyka.

  1. Bolą Cię plecy

Wspomniany powyżej tryb pracy, prowadzi do bólów pleców. Taki ból może nam towarzyszyć sporadycznie lub nawet przewlekle. W tym drugim przypadku powinniśmy skonsultować się z odpowiednim specjalistą, który wytłumaczy nam, jakich ruchów powinniśmy unikać. Wybrane techniki jogi, pozwolą na ukojenie bólu, a także przywrócenie elastyczności kręgosłupa.

  1. Chcesz schudnąć

Ćwiczenie jogi w celu utraty wagi jest kontrowersyjnym tematem. Istnieje wiele naukowych dowodów, że nawet najbardziej wymagające ćwiczenia nie pozwalają na spalenie dużych ilości kalorii. Jednocześnie istnieje wiele przykładów osób praktykujących, które dzięki jodze uzyskały równowagę swojego organizmu i w połączeniu z dietą osiągnęły swój cel. Dlaczego mielibyśmy nie spróbować?

  1. Masz zapalenie stawów

Osoby z zapaleniem stawów mają ograniczone możliwości co do wykonywanej aktywności fizycznej, dlatego powinny wybierać rozwiązania, które mają łagodny wpływ na stawy. Joga idealnie pasuje do tej roli.

  1. Jesteś w ciąży

Jeżeli nigdy wcześniej nie praktykowałaś jogi, jest to idealny moment, aby rozpocząć swoją przygodę. Istnieje wiele powodów, aby ćwiczyć jogę podczas (i po) ciąży. Joga może pomóc w przygotowaniach do porodu, pozwalając na uspokojenie organizmu, utrzymanie równowagi cielesnej, a także poradzenie sobie z bólem.

  1. Potrzebujesz wyciszenia i spokoju

Wykonywane ćwiczenia oddechowe podczas jogi pozwalają na poprawę funkcjonowania układu oddechowego i kontrolowanie jego wpływu na ośrodkowy układ nerwowy. Joga to również idealny moment, aby oderwać się od reszty dnia i uwolnić swój umysł. Jest to chwila odskoczni od ciągłego gadania w naszej głowie.

  1. Chcesz czuć się lepiej

Jogi początkowo można spróbować tylko dla ćwiczeń samych w sobie. Nie każdy od samego początku widzi konkretne korzyści, jakie może uzyskać przez praktykę. Dla niektórych joga będzie ćwiczeniem, które utrzyma zgrabną sylwetkę, dla innych oczyszczeniem umysłu. Dopóki nie spróbujemy, nie przekonamy się, co nam przyniesie. Jedno jest pewne – nasze samopoczucie będzie lepsze!

Jeśli jeden z wymienionych powodów pasuje idealnie do Ciebie, warto przemyśleć rozpoczęcie jogi. Istnieje wiele zorganizowanych ćwiczeń jogi, na które możemy się zapisać i ją bliżej poznać. Może i Ty staniesz się jej miłośnikiem!


No Comments

Post a Comment