Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Ajurweda - 8 nawyków dla każdego zainteresowanego. Zadbaj o zdrowie!
Te kilka prostych zmian mogą zagwarantować zdrowie jakiego nie powstydziłby się starożytny buddyjski mistrz. Sprawdź na czym polega sekret ajurwedy - najstarszego systemu medycznego na świecie i co możesz znaleźć w nim dla siebie! Zobacz jakie to proste!
ajurweda, zdrowie, zdrowe nawyki, indie, kultura, długowieczność, medycyna, bez lekarza
22390
post-template-default,single,single-post,postid-22390,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

8 nawyków dla początkujących adeptów Ajurwedy


Kolejny raz pochylamy się nad ajurwedą nie bez powodu. W ostatnim czasie popularność prostych metod tego systemu leczniczego bije rekordy popularności na zachodnich kontynentach. Czy połączenie słów „ayu” (oznaczające w wolnym tłumaczeniu życie) oraz „veda” (wiedza) niosą za sobą starożytną moc uzdrawiania? Prawdę mówiąc, sceptycznie podchodzimy do tego rodzaju stwierdzeń, nic nie uzdrawia człowieka samo przez się, jednak metodyka stosowana przez ten system medyczny charakteryzuje się niezwykle cennymi wskazówkami dla nowych adeptów sztuki azjatyckiej medycyny – oparte są one na prostych zasadach małych kroków i przez to właśnie jesteśmy skłonni przyznać, że wybrane metody mogą przynieść szybkie rezultaty dla praktykujących ze względu na dobrą (bo kilku tysiąc letnią) znajomość ludzkich ograniczeń. Ajurweda obejmuje wiele życiodajnych zasad, które pozwalają kompleksowo spojrzeć na nasze zdrowie i znaleźć nawyki, które można poddać weryfikacji w celu utrzymania pełnej harmonii z naturą.

W ostatnim artykule mieliście okazje poznać 3 metody na spokojniejszy sen oraz relaks dla przypomnienia znajdziecie je tutaj – http://azjatyckamedycyna.pl/3-metody-ajurwedy-dla-glebszego-snu-relaksu-i-lepszego-trawienia/

Dziś proponujemy kolejne 8 nawyków, które wprowadzą Was w świat ajurwedyjskiej skuteczności w utrzymaniu zdrowia w zgodzie z naturą. Oto one:

1. Wstań przed 6 nad ranem!

Dla wielu z nas wydaje się to być wyzwaniem jednak szybko przekonacie się o witalnych zaletach tego rozwiązania. Jeśli żyjesz życiem nocnym, spróbuj na tydzień przestawiać swoje przyzwyczajenia i przed 22 powędruj do łóżka. Zapewnisz tym samym optymalny podział pór dnia i nocy dla Twojego organizmu. Według tradycji ajurwedy to niezwykle ważne by serwować naszemu organizmowi relaks dokładnie o zaplanowanych porach. Budząc się przed 6 nad ranem serwujesz sobie zredukowaną ilość stresu, lepsze trawienie oraz synchronizację energetyczną z naturą.

2. Praktyka wdzięczności.

Dzień warto zacząć nie od planowania i wyznaczania celów (to generuje napięcie oraz stres związany z oczekiwaniami wobec wyznaczonych zadań) lecz od praktyki wdzięczności. Oddychaj głęboko i okaż zrozumienie wobec potęgi natury. To także dobry czas na medytację.

3. Płukanie gardła olejem sezamowych.

Płukanie gardła olejem sezamowym ma według tradycji pobudzić nasz układ immunologiczny. Nie raz wpłynie to także na uratowanie Twojego głosu przed publicznym wystąpieniem bądź podczas infekcji gardła. Wystarczy rozgrzać nieco oleju surowego, a następnie z odrobiną wody lub bez płukać gardło przez kilka minut podobnie jak w przypadku użyciu płynu do płukania. Następnie możesz wypłukać je także wodą. Spróbuj minimum przez tydzień stosując tę zasadę raz dziennie.

4. Wykonuj samodzielny masaż raz dziennie.

Nawet 10 minut masażu w ciągu dnia może wpłynąć na poprawę przepływu krwi oraz zmniejszyć napięcie, stres oraz powracające bóle. To doskonały relaks dla ciała oraz umysłu. Możesz użyć do masażu oleju sezamowego, który jest naturalnym składnikiem przeciwzapalnym i wzmacniającym odporność.

5. Przestań kupować wodę butelkowaną.

Plastikowe butelki nie są dobre do przechowywania wody, są natomiast doskonałe dla firm, które je produkują bo są tanie i lżejsze w transporcie (nie generują wysokich kosztów). Zastąp wodę kupowaną w butelkach plastikowych, przegotowaną wodą, a następnie ostudzoną do odpowiadającej Ci temperatury. Zastanów się także nad obecnością w Twojej diecie wody strukturowanej – więcej informacji na ten temat znajdziesz pod adresem – http://azjatyckamedycyna.pl/woda-zbawienne-zrodlo-zycia-lub-trucizna/

6. Zastąp zwykłe masło na olej kokosowy lub masło klarowane ghi (ghee).

Gotowanie z klarowanym masłem lub masłem ghi (ghee) jest łatwym sposobem na Twoje lepsze trawienie. To łatwo przyswajalny tłuszcz, którego potrzebujesz. Masło ghi (ghee) słynie ze swych wzmacniających odporność właściwości. Dodatkowo smakosze docenią jego znakomity, lekko orzechowy smak. Sprawdźcie sami!

7. Zjedz ostatni posiłek od dwóch do trzech godzin przed snem.

Nocne przekąski i duże posiłki bezpośrednio przed snem mogą siać spustoszenie dla naszego systemu trawiennego i zaburzać równowagę naszego snu. Jedz jak najbliżej pory słońca (czyli za dnia) i zaplanuj kolację lub ostatni posiłek na 2-3 godziny przed zaśnięciem.

8. Zrób ze swoich posiłków „specjalne okazje”! Celebruj każdy posiłek.

Czy zastanawialiście się dlaczego nie wyciągacie najlepszej zastawy lub porcelany dla małych okazji i codziennych posiłków? Na ogół potrzebujemy specjalnej okazji lub gości aby podać posiłek w szczególny, ozdobny sposób. Nic bardziej mylnego. Każda, nawet najbardziej codzienna racja żywnościowa powinna być celebrowana równie uroczyście. Sposób podania ma znaczenie! Nie żałuj sobie komfortu podania i ozdobnego przygotowania nawet najmniejszych posiłków, jeśli tylko masz czas korzystaj z najlepszej zastawy i celebruj każdy posiłek należycie. Doskonale wpłynie to na Twoją podświadomość i łatwiej utrzymasz pełną przyjemność wynikającą z jedzenia lub picia.

Ajurweda to także metoda małych kroków, nie chodzi o to aby od razu zaadoptować wszystkie nawyki do swojego życia. Możesz zacząć od jednego wybranego i stopniowo dołączać kolejne w dowolnej kolejności. Sprawdźcie jakie korzyści przyniesie włączenie tych nawyków z czasem. Czekamy na relacje! 😉


No Comments

Post a Comment