Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Medytacja, czyli podstawa rozwoju osobistego
Poznaj techniki medytacji, dzięki którym poprawisz jakość życia. Dowiedz się, jakie ćwiczenia wykonywać, aby zmniejszyć stres, zwiększyć kreatywność i polepszyć zdrowie. Oto 7 powodów, dla których powinieneś lub powinnaś medytować.
medytacja, rozwój osobisty, samorozwój, samotność, stres, kreatywność
21657
post-template-default,single,single-post,postid-21657,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

7 powodów, dla których powinieneś zacząć medytować już dziś!


Medytacja, w kilku słowach, jest pracą z naszym umysłem w celu samodoskonalenia. Chociaż rodzaje medytacji praktykowane przez wyznawców różnych religii i osoby niezwiązane z żadną z nich różnią się od siebie, to wszystkie łączy chęć rozwoju i odnalezienia ścieżki, którą będziemy podążać przez resztę życia. Medytowanie nie musi być połączone z wypowiadaniem mantr (które są luźnym odpowiednikiem chrześcijańskich modlitw), więc posiada ono wymiar ponadreligijny, toteż praktykować je mogą zarówno chrześcijanie, jak i ateiści lub agnostycy. Poniżej zadaliśmy kilka pytań, które sprawdzą, czy medytacja jest dla Ciebie.

Czy chcesz polepszyć swoją koncentrację?

Badanie przeprowadzone na grupie studentów pokazuje, że już 20 minut medytacji dziennie polepsza wyniki z testów umiejętności kognitywnych, w niektórych przypadkach osiągając rezultaty nawet 10 razy lepsze niż grupa niemedytująca.

Czy chcesz zmniejszyć stres?

Wiele badań potwierdza, że medytacja obniża poziom stresu i zwiększa dobre samopoczucie. Co więcej, pomaga ona również radzić sobie w stresujących sytuacjach oraz zwiększyć naszą produktywność pracy pod presją czasu.

Czy chcesz potrzebować mniej snu do prawidłowego funkcjonowania?

U osób odbywających długie sesje medytacyjne znacząco zmniejszona jest ilość snu niezbędna w ciągu doby do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jednak nawet u osób dopiero zaczynających medytować, widać mniejsze zapotrzebowanie na sen.

Czy chcesz zwiększyć swoją kreatywność?

Badanie potwierdzają pozytywny wpływ medytacji samoobserwacyjnej (np. Vipassany) na kreatywność. Osoby ją praktykujące osiągały lepsze wyniki w testach polegających na wymyślaniu nowych pomysłów.

Czy chcesz być bardziej empatyczna/empatyczny?

Praktyka mettā bhāvanā, czyli medytacja buddyjska mająca na celu zwiększenie życzliwości i współczucia względem innych istot pozytywnie wpływa na spektrum emocji, które jesteśmy w stanie odczytać z ludzkiej twarzy.

Czy chcesz lepiej radzić sobie w chwilach samotności?

Badania pokazują, że medytacja uważności (satipatthana) zmniejsza odczucie samotności.

I oczywiście, w kontekście azjatyckiej medycyny – Czy chcesz polepszyć swoje zdrowie?

Pozytywne działanie medytacji na zdrowie zostało potwierdzone wieloma badaniami. Pokazują one, że medytacja wpływa na zmniejszenie ciśnienia, przez co maleje ryzyko chorób serca. Zmniejsza również ryzyko wystąpienia ataków astmy, reumatyzmu, choroby Alzheimera oraz łagodzi objawy zespołu napięcia przedmiesiączkowego.

Linki do badań przytoczonych w tym artykule znajdziesz na stronie http://liveanddare.com/benefits-of-meditation/


No Comments

Post a Comment