Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Ważne lekcje o magnezie, które powinien pamiętać każdy z nas.
Nasz organizm potrzebuje wielu pierwiastków, jednym z nich jest magnez. Odgrywa ważną rolę dla prawidłowej pracy wszystkich układów. Większość z nas doświadczyła objawów jego niedoboru. Zmęczenie, skurcze, drganie powiek to tylko początek, później zaczynają się choroby. Jak poradzić sobie z niedoborem w dzisiejszym pędzącym Świecie? Oto 7 lekcji na temat magnezu.
Magnez, Zdrowie, Leczenie, Niedobór, Skurcze, Zmęczenie
21759
post-template-default,single,single-post,postid-21759,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

7 lekcji o magnezie, naturalne źródła z natury


Ten pierwiastek od dawna jest znany całej ludzkości, ale w dalszym ciągu większość z nas cierpi na jego niedobór. Cywilizacja zachodnia w szczególności narażona jest na nieodpowiednią jego zawartość w organizmie, głównie ze względu na spożywanie przetworzonej żywności oraz życie pełne stresu i pośpiechu. W rejonach Dalekiego Wschodu problem niedoboru magnezu jest zjawiskiem spotykanym rzadziej niż u nas. Dlaczego tak się dzieje ? Po pierwsze w rejonach daleko-wschodnich harmonia codziennego życia jest zachowana, a po drugie, świadomość społeczeństwa na temat tego pierwiastka jest znacznie większa. Przejdźmy zatem do lekcji:

  1. Najcenniejszy biopierwiastek
    Bierze udział w reakcjach enzymatycznych (jest w stanie aktywować ponad 320 enzymów) oraz uczestniczy w przebiegu fotosyntezy. Jest zaliczany do najcenniejszych biopierwiastków, a w ludzkim organizmie pełni wyjątkową rolę.
  2. Kontroluje układy organizmu
    Magnez ma swój wkład przy konstrukcji błon komórkowych i wielu innych elementów tkanek, a dodatkowo jest czynnikiem odpowiedzialnym za wzrost. Pierwiastek ten decyduje o wydolności układu nerwowego, krążenia, trawiennego oraz kostnego. Jest w stanie zwalczać miażdżycę i procesy starzenia. W dodatku wzmacnia mechanizmy systemu immunologicznego organizmów oraz ich podatność na powstawanie nowotworów.
  3. Stabilizuje układ nerwowy
    Ludzki mózg może pracować wydajniej dzięki działaniu stabilizującemu magnezu na układ nerwowy, a dodatkiem do tego jest uczucie spokoju i odprężenia. Działa również rozkurczowo na mięśnie, przyczynia się do zmniejszenia ciśnienia krwi oraz zapobiega jej nad krzepliwości.
  4. Niedobór magnezu jest dla nas łatwo zauważalny
    Objawy niedoboru magnezu:

    • Drżenie powiek
    • Skurcze mięśni łydek
    • Problemy z zasypianiem
    • Migrena
    • Bolesne przebiegi menstruacyjne
    • Apatia
    • Trudności w zapamiętywaniu i koncentracji
  5. Osoby narażone na niedobór magnezu
    Zwiększone zapotrzebowanie na ten cenny pierwiastek występuje wśród: kobiet w ciąży, osób ciężko pracujących fizycznie lub przy długotrwałym wysiłku umysłowym. Do tej ostatniej grupy należą osoby pracujące w biurach ale także uczniowie i studenci.
  6. Przyswajanie magnezu
    Magnez jest pierwiastkiem słabo przyswajalnym. Z pokarmów wchłonięte zostaje od 15% do 40%. Przyswojenie ograniczają m.in.: wolne nasycone kwasy tłuszczowe (z tłustych mięs i nabiałów), kwas fosforowy (z ryb) oraz kwas fitynowy (z roślin strączkowych i większości nasion czy ziaren). Chcąc zwiększyć przyswajalność, można zaczerpnąć kąpieli z magnezem w domowym zaciszu, gdyż pierwiastek ten najlepiej wchłaniany jest przez skórę.
  7. Naturalne źródła magnezu
    Duże ilości magnezu znajdziemy w dobrodziejstwach natury takich jak: kakao, awokado, pestki dyni, migdały, soja, orzechy, szpinak, ryż brązowy.

 

Większość z nas doświadczyła już w swoim życiu objawów niedoboru magnezu lub znajduje się w grupie narażonej na duże braki tego pierwiastka. Pamiętajmy, iż odgrywa ważną rolę w naszym organizmie, a jego niedobory mogą grozić niebezpiecznymi chorobami. Wykorzystajmy te 7 lekcji i poprawmy jakość naszego życia, zaczynając już dziś.


No Comments

Post a Comment