Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Jak uczynić każdy dzień znakomitym? Sprawdź już teraz. 6 praktycznych rytuałów.
Czy zastanawiałeś się jak podnieść swoje możliwości każdego dnia do maksimum? Co wpływa na to, że nadchodzący dzień jest udany? Wykorzystaj 6 praktycznych rytuałów, które odmienią Twoją codzienność. Chcesz mieć dużo energii przez cały dzień i odczuwać mniej zmęczenia? Ten artykuł jest dla Ciebie. Korzystaj już dziś!
poranki, spanie, wstawanie, dieta, dobry nastrój, energia życiowa, depresja
22137
post-template-default,single,single-post,postid-22137,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

6 porannych rytuałów, które uczynią Twój dzień udanym!


Nie jest tajemnicą, że sposób w jaki rozpoczynamy dzień ma ogromny wpływ na całą resztę dnia, aż do momentu kolejnego zaśnięcia. W pędzącym trybie życia czesto zapominamy jak duże znaczenie dla naszego samopoczucia, a także zdrowia może mieć harmonijny początek dnia. Proponujemy 6 rzetelnie wykonanych rytuałów, które wpłyną na równowagę Qi (czyli energii życiowej).

  1. Stwórz swoją przestrzeń w miejscu w którym się budzisz

To może być część Twojej sypialni lub oddzielne pomieszczenie w którym zgromadzisz inspirujące przedmioty symbolizujące trwałość i transcendencje. Mogą to być ulubione figurki, obrazy czy rzeczy dobrze kojarzące się z czymś dla Ciebie ważnym. To miejsce dla afirmacji sztuki i kultury w których łatwo znajdziesz inspiracje, piękno i zachętę do rozpoczęcia udanego dnia. Pamiętaj, że przestrzeń fizyczna (także porządek i układ przedmiotów) określa porządek Twoich myśli oraz wewnętrzną harmonię z resztą świata.

  1. Szklanka wody z cytryną

Po pełnym relaksie i zdrowym śnie warto nawodnić organizm napojem antyoksydacyjnym (może to być woda z cytryną albo aloesem lub soda oczyszczona rozpuszczona w wodzie). Nie śpiesz się. Poczuj każdy łyk wody i pij spokojnie.

  1. Chwila milczenia

Nie ważne czy masz wolne 5, 10 czy 20 minut w godzinach porannych warto choć kilka minut poświęcić na chwilowe zatrzymanie się, bez wykonywania jakiejkolwiek czynności, w których umysł uwalnia się od natłoku myśli, a Ty masz moment tylko dla siebie. Często takie krótkie momenty mogą spowodować wgląd oraz jasność umysłu na resztę dnia. Mogą też dodać siły w celach które w danym dniu chcesz zrealizować.

  1. Moment na rozruszanie ciała

Nie ważne czy wybierzesz krótką serię ćwiczeń czy za moment wskoczysz na rower – każdemu rekomenduje się przynajmniej 15 minut ruchu wraz z początkiem dnia. Dotleń się tak aby cały Twój organizm dostał odczuwalnego „kopa energetycznego”! Nie tylko zapewni Ci to więcej energii fizycznej ale też korzystnie wpłynie na psychikę.

  1. Ustal cel i zamiary na nadchodzący dzień

Jeśli wiesz po co idziesz, twój wysiłek przychodzi Ci z lekkością. Podobnie jest z ustalaniem celów i priorytetów. Zastanów się chwilę, jak dobrze wykorzystać dzień i uczynić z niego pożytek. Zapisz swój główny zamiar na kartce i pamiętaj o nim w ciągu dziennych aktywności. To nie musi być namacalny cel, możesz wybrać coś prostego jak „Dziś będę obdarzać wszystkich życzliwością. Będę łagody/a”.

  1. Odpowiednie jedzenie na rozpoczęcie dnia

„Żywe” w smaku i kolorze! Dobrze wyglądające posiłki motywują i inspirują do celebrowania chwil towarzyszących jedzeniu. Czerp radość z każdego kęsa oraz wybieraj produkty prosto z natury. Po wodzie, warto rozważyć w swojej diecie – świeże soki, smoothie bogate w składniki odżywcze, owoce oraz warzywa z ekologicznych upraw. Solidne śniadanie będzie też zastrzykiem cennej energii na resztę dnia.

Spróbuj już jutro!


No Comments

Post a Comment