Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Antybiotyki z natury, sprawdź ich skuteczność!
Mało ludzi zdaje sobie sprawę z właściwości antybiotykowych ogólnodostępnych warzyw i roślin.
cytryna, czosnek, cebula, imbir, antybiotyki, naturalne antybiotyki, leczenie
21663
post-template-default,single,single-post,postid-21663,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

6 najlepszych antybiotyków z natury


W okresie największej zachorowalności na grypę czy przeziębienie warto rozważyć wsparcie lub alternatywę w terapii przy użyciu naturalnych „antybiotyków” nie powodujących żadnych skutków ubocznych. Podczas leczenia warto zwiększyć spożycie świeżo przygotowanych soków warzywnych oraz owocowych z użyciem niżej wymienionych „odżywek”.

1. Cytryna

Ponownie na szczycie naturalnych metod sprawnego powrotu do zdrowia stoi cytryna, bogate źródło beta-karotenu, witamin z grupy B, E, C (53 mg/100g), potasu, magnezu, sodu i żelaza. Doskonale łączy się także z czosnkiem i z miodem.

2. Cebula

Syrop z cebuli idealnie nada się jako skuteczne antidotum na kaszel. Zawiera wiele witamin (w tym: C, A, B1, B2, PP oraz ważne mikroelementy: cynk, selen, fosfor oraz wapń) o dzialaniu silnie dezynfekującym oraz  łagodzącym.

3. Czosnek

To naprawdę król leczniczych składników – zawiera bowiem liczne witaminy (B1, B2, PP, C, prowitaminę A), sole minerane (w tym wapń, potas, magnez), związki flawonoidowe, aminokwasy, saponiny, związki śluzowe, cukry proste, a także rzadkie mikroelementy (np.: nikiel, kobalt oraz chrom), do tego nawet mały ząbek czosnku zawiera cenne olejki eteryczne bogatę w alicynę i siarczki. Jeżeli nawet zapach czosnku jest dla Ciebie przeszkodą, korzystaj z naturalnych pastylek pozyskanych w procesach liofilizacji – nie posiadają one specyficznego zapachu.

4. Grejpfrut

Witaminowy szał na większą odporność to właśnie grejpfrut, książę wszystkich cytrysów. Znajdziesz w nim cenną witaminę C, prowitaminę A (inaczej zwany beta-karoten), witaminy z grupy B oraz sole mineralne (w tym głównie potas). Owoc można spożywać bezpośrednio lub w postaci świeżo wyciskanego soku.

5. Malina i liście maliny

Kolejną sprawdzoną przez naszych potomków pozycją jest malina bogata w witaminy C, E, B1, B2, B6, związki śluzowe, sole mineralne potasu, żelaza oraz wapnia, a także kwasy organiczne. Co ciekawe owoce maliny to jedna strona terapii, ale podobnie pomocne okazują się być także malinowe liście – źródło flawonoidów, związków żywicowych oraz garbników. Owoce można spożywać bezpośrednio lub w formie syropu. Z liści najskuteczniejszy będzie napar przygotowany z wysuszonych liści krzewu (można spożywać wraz z sokiem z malin z częstotliwością nawet do 5 razy dziennie).

6. Imbir

Bohater kolejnego już wpisu o leczniczych właściwościach. Nic dziwnego gdyż w medycynie chińskiej i ajurwedzie znany jest od wieków. Działa przeciwzapalnie oraz odkażająco, skutecznie zwalcza grzyby i wirusy.

Tam gdzie to możliwe, szukaj naturalnych alternatyw lub wsparcia w terapii – unikniesz powikłań i efektów ubocznych, a organizm odwdzięczy Ci się szybszym powrotem do zdrowia.

 


No Comments

Post a Comment