Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 5 zdrowotnych właściwości buraków
Buraki ważne dla naszego organizmu ze względu na zawartość wielu unikalnych substancji odżywczych wzmacniających zdrowie, które nie są dostępne w innych warzywach.
burak, koktail, sok
22275
post-template-default,single,single-post,postid-22275,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

5 zdrowotnych właściwości buraków


Często wspominamy o zbawiennym wpływie jedzenia warzyw sezonowych. Dlatego w listopadzie warto zwiększyć spożycie buraków, szczególnie że nie ma kłopotu z ich dostępnością. Ostatnio stały się bardzo popularne w wielu restauracjach, gdzie są składnikiem sałatek, kanapek, soków, podawane jako dodatek (często w połączeniu z serem kozim), lub podstawą wegetariańskich burgerów.

Zobacz przepis na koktajl zawierający to cudowne warzywo!
http://azjatyckamedycyna.pl/oczyszczajacy-eliksir-dla-watroby/

Poza wspaniałymi walorami smakowymi, są one ważne dla naszego organizmu ze względu na zawartość wielu unikalnych substancji odżywczych wzmacniających zdrowie, które nie są dostępne w innych warzywach.

Dlaczego więc warto jeść buraki? Oto 5 głównych powodów:

  1. Obniżają ciśnienie krwi

Wypicie soku z buraków może przyczynić się do obniżenia ciśnienia krwi w ciągu kilku godzin. Ta właściwość najprawdopodobniej bierze się z azotanów, naturalnie występujących w burakach, które w organizmie są zamieniane na tlenek azotu. Tlenek azotu z kolei pomaga zrelaksować się i rozszerza naczynia krwionośne, poprawiając krążenie krwi i obniżając ciśnienie.

  1. Zwiększają wytrzymałość

Jeśli potrzebujesz energii, aby przetrwać kolejny trening, sok z buraków może okazać się bardzo pomocny. Badania pokazują, że osoby które wypiły sok z buraków przed ćwiczeniami, były w stanie wykonywać je przez okres do 16 procent dłuższy. Ta właściwość jest także związana z wytwarzanym tlenkiem azotu, który może zmniejszyć zużycie tlenu przy niskiej intensywności ćwiczeń, a także zwiększyć tolerancję do bardziej intensywnych ćwiczeń.

  1. Zwalczają zapalenia

Buraki są unikalnym źródłem betainy, składnika odżywczego, który pomaga chronić komórki, białka oraz enzymy od stresu środowiskowego. Znane są również z pomocy przy zwalczaniu stanów zapalnych, ochronie narządów wewnętrznych, czy zapobieganiu licznym chronicznym schorzeniom.

  1. Są bogate w cenne składniki odżywcze i błonnik

Buraki są bogate w witaminę C, błonnik i minerały, takie jak potas (niezbędny dla zdrowego układu nerwowego i prawidłowego funkcjonowania mięśni) i mangan (dobry dla kości, wątroby, nerek i trzustki). Buraki zawierają również kwas foliowy, który pomaga zmniejszyć ryzyko wad wrodzonych.

  1. Pomagają w detoksykacji

Pigment betaina zawarty w burakach wspiera fazę drugą procesu detoksykacji organizmu, która ma miejsce gdy podzielone toksyny wiążą się z innymi cząsteczkami i mogą być wydalane z organizmu. Tradycyjnie buraki są cenione za ich pomoc w detoksykacji i oczyszczeniu krwi i wątroby.

Chociaż buraki mają wysoką zawartość cukru, większość ludzi może bezpiecznie jeść je kilka razy w tygodniu (i ich liście w nieograniczonych ilościach). Więc bądź zdrowszy od dziś i jedz buraki :)!


No Comments

Post a Comment