Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Jak obniżyć poziom cukru nie rezygnując ze słodkości w okresie zimowym?
Warto przeczytać te kilka prostych rad by zaoszczędzić organizmowi sporych kłopotów jakie mogą wyniknąć ze wzrostu spożycia cukru w diecie. Grudzień to świąteczny miesiąc sprzyjający rodzinnym spotkaniom pełnym słodkości. Sprawdź co możesz jeść, z czego lepiej zrezygnować albo jak zastąpić popularne słodkości z korzyścią dla Twojego dobrego smaku oraz zdrowego ciała i umysłu.
dieta, cukier, słodkości, ciasto, fit, odchudzanie
22295
post-template-default,single,single-post,postid-22295,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

5 sposobów na znaczne ograniczenie cukru w Twojej zimowej diecie


Zbliża się okres świąteczny, czas w którym ilość cukru w diecie przeciętnego Polaka wzrasta z ogromną mocą. Ciężko odmówić sobie słodkich przyjemności podczas rodzinnych spotkań. Mamy jednak sprawdzone metody jak w tym szczególnym okresie utrzymać zdrową równowagę między własnym zdrowiem, a rozsądnym gospodarowaniem słodkościami.

  1. Zrezygnuj z gotowych produktów i zastąp je samodzielnie przyrządzonymi (z kontrolowaną przez Ciebie ilością słodyczy).

Dobrym przykładem będą aromatyczne koktajle oraz soki. Te z supermarketu lub cukierni zastąp domowymi specjałami, przyrządzonymi samodzielnie. Zamiast cukru rafinowanego wybieraj miód, stewię lub xylitol (ksylitol). Ulubione koktajle możesz uzupełnić obecnością cynamonu, goździków czy imbiru. Gotowe „świeże” soki często udają „świeżo wyciskane” – dokładnie sprawdź etykietę produktu zanim kupisz ładnie opakowany pasteryzowany napój udający inny produkt. Najlepiej zaopatruj się w owoce i samodzielnie wyciskaj sok aby mieć pełną kontrolę nad jego składem.

  1. Wyklucz śmietanę i słodkie kremy na rzecz niskosłodzonych jogurtów smakowych.

Choć ciężko wyobrazić sobie kremówkę bez kremu, możesz wykonać w domu podobne ciasteczka z niską zawartością cukru i tłuszczu. Wypróbuj niskocukrowe jogurty w różnych smakach, okażą się realnie smaczną alternatywą dla znanych Ci smaków.

  1. Kontroluj skład „zimowych” kaw oraz herbat.

Wiele osób w okresie zimowym często pije kawę lub herbatę z dodatkiem syropu (w różnych smakach). Unikaj gotowych, przetworzonych tego typu produktów. Często zrobienie takiego syropu we własnym zakresie nie jest trudnym zadaniem, a masę przepisów znajdziesz w Internecie. Wydobądź naturalną słodycz i smak prosto z owoców bez zbędnych ulepszaczy smaku.

  1. Zamiast słodkich ciast wybieraj te które są zdrowsze!

Idealnym przykładem będzie ciasto dyniowe lub marchewkowe. Jeśli nie możesz odmówić sobie odrobiny ciasta, wybierz te najmniej kaloryczne. Te które zawierają mniej cukru, wcale nie muszą być gorsze w smaku! Czasami wystarczy towarzystwo odpowiednich owoców i od razu smakują inaczej.

  1. Przemycaj warzywa do Twojej codziennej diety.

To niewiarygodne jak smacznie możesz przyrządzić warzywa. Wybieraj przepisy, które uwzględnią sporą zawartość zielonych warzyw w daniu. To właśnie ta grupa cieszy się dobrym wskaźnikiem glikemiczny. Eksploruj różnorodność wyboru wśród warzyw, które zwłaszcza zimą są dostępne na wyciągnięcie ręki. Surowa marchew będzie idealną przegryzką między posiłkami i wspaniale zastąpi rytuał podjadania słodkości.

Wbrew pozorom stopniowa eliminacja cukru z diety wcale nie musi być trudna. Tam gdzie to możliwe pomyśl nad zastąpieniem go ksylitolem , stewią lub miodem. Powodzenia!


No Comments

Post a Comment