Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 5 porad zdrowotnych tradycyjnej medycyny chińskiej na lato
Poznaj najskuteczniejsze sposoby na poradzenie sobie z upałami. Dowiedz się, jak dzięki tradycjom chińskiej medycyny sprawić by lato było pełne energii i zdrowia.
lato, zdrowie, tcm, harmonia, yinyang
21875
post-template-default,single,single-post,postid-21875,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

5 sposobów na lato pełne zdrowia i energii


Lato to pora roku pełna energii i długich słonecznych dni. Jest to czas w roku będący pod największym wpływem siły yang. Samo yang tłumaczy się przecież jako – strona słońca. Zgodnie z naukami TCM (tradycyjnej medycyny chińskiej), lato należy do ognia, jednego z pięciu elementów zdrowia (http://azjatyckamedycyna.pl/tcm-tradycyjna-chinska-medycyna-i-teoria-5-elementow-zdrowia/).
Z perspektywy anatomii, żywioł ognia kieruje sercem, umysłem i duchem, dlatego o te elementy powinniśmy dbać w szczególności, aby zachować zdrowie w lecie. Ogień jest symbolem maksymalnej aktywności fizycznej, czyli największej koncentracji yang, co oznacza, że ​​jest to czas ciepła, towarzyskości i otwartości na przyrodę i życie w ogóle.

5 porad zdrowotnych tradycyjnej medycyny chińskiej, pomagających uniknąć dolegliwości i pozostać w harmonii w okresie letnim:

  1. Wstawaj wcześniej rano.
    Lato to czas harmonii z przyrodą. Aby być w zgodzie z naturą, najlepiej jest się obudzić wcześnie i chłonąć słońce od wczesnych godzin poranka, tak jak to robią rośliny.
  2. Zasypiaj późnym wieczorem.
    Latem jesteśmy pełni energii, dlatego powinniśmy z niej korzystać, szczególnie że ciepły wieczorny klimat sprzyja nam w prowadzeniu życia obfitego w kreatywność i nowe doznania.
  3. Rób popołudniowe drzemki.
    Aby utrzymać nasz organizm w równowadze, powinniśmy ograniczyć aktywność w momentach największych upałów. Z pomocą może nam przyjść popołudniowy odpoczynek, który zregeneruje nasz organizm, chroniąc go jednocześnie przed nadmiarem yang.
  4. Pij dużo.
    Nawodnienie organizmu jest niezmiernie ważne. Ochładza ono organizm, pomagając zrównoważyć przemożną siłę yang. Co ważne, powinniśmy unikać napojów zimnych w czasie upałów, ponieważ powodują one szok dla organizmu, w efekcie spowalniając pracę układu trawiennego. Wychłodzeniu organizmu służyć zatem będą napoje gorące, które wzmagają pocenie.
  5. Włącz „zimne” produkty do swojej diety.
    Podobnie jak w przypadku picia, produkty zimne zgodnie z podziałem medycyny chińskiej (http://azjatyckamedycyna.pl/chinskie-ziololecznictwo-cz-2-4-natury/) pozwalają nam zharmonizować nasz organizm. Produkty, które powinniśmy spożywać w większych ilościach w tym okresie to m.in.: ogórki, sałaty, melony, arbuzy, cytrusy. Polecamy połączyć napoje z ogórkiem, arbuzem lub cytrusami poprzez pyszne lemoniady 🙂

 


1 Comment

Post a Comment