Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 5 najpopularniejszych rodzajów masażu
Poznaj 5 najpopularniejszych technik masażu. Dowiedz się, czym są masaż klasyczny, aromaterapeutyczny, gorącymi kamieniami, tkanek głębokich i tajski oraz jak odpowiednio dobrać rodzaj masażu do pożądanego efektu i dolegliwości zdrowotnych.
Masaż, olejki, relaks, mięśnie, rozluźnienie
21809
post-template-default,single,single-post,postid-21809,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

5 najpopularniejszych rodzajów masażu


Oto krótki przewodnik po najpopularniejszych rodzajach masażu:

1) Masaż klasyczny

Jest to najbardziej popularny rodzaj masażu. Techniki masażystów obejmują: długie gładkie pociągnięcia, ugniatanie oraz koliste ruchy na powierzchownych warstwach mięśni przy użyciu balsamu do masażu lub olejku.

Masaż klasyczny może być bardzo łagodny i spokojny. Jeśli nigdy nie miałeś doświadczenia z masażem, to jest to dobry wybór na pierwszy raz.

2) Masaż aromaterapeutyczny

Rodzaj masażu z dodatkiem jednego lub większej liczby pachnących olejków roślinnych. Terapeuta może użyć olejków relaksujących, energetyzujących, redukujących stres itp. Jednym z najbardziej powszechnych olejków eterycznych w aromaterapii jest lawendowy.

Masaż aromaterapeutyczny jest stosowany zwłaszcza do dolegliwości związanych ze stresem lub o podłożu emocjonalnym.

3) Masaż gorącymi kamieniami

Podgrzewane, gładkie kamienie są umieszczane na określonych punktach na ciele w celu ogrzania i rozluźnienia napiętych mięśni oraz zrównoważenia centrów energetycznych w organizmie. Masażysta może również trzymać kamienie i delikatnie uciskać nimi na ciało osoby masowanej.

Masaż gorącymi kamieniami jest dobry dla ludzi, którzy mają napięte mięśnie, ale preferują lżejszy masaż.

4) Masaż tkanek głębokich

Ten rodzaj masażu skierowany jest do głębszych warstw mięśni i tkanki łącznej. Terapeuci stosują wolniejsze pociągnięcia lub techniki rozcierania w poprzek włókien mięśnia.

Masaż tkanek głębokich stosuje się przy chronicznie napiętych mięśniach, bolesnych lub powtarzających się obciążeniach, problemach z postawą lub powrotem do zdrowia po urazie. Należy dodać, że ludzie często czują ból przez okres jednego do dwóch dni po tym rodzaju masażu.

5) Masaż tajski

Masaż tajski wyrównuje energię ciała za pomocą delikatnego nacisku na określone punkty. Masaż tajski składa się także z ucisków i rozciągnięć całego ciała. Podczas sesji masażu tajskiego nie leżysz w bezruchu – terapeuta porusza tobą i rozciąga, zmieniając pozycje. To jak joga bez aktywnej pracy ciałem.

Masaż tajski jest bardziej energetyzujący niż inne formy masażu. Zmniejsza także stres oraz poprawia elastyczność i zakres ruchu.


No Comments

Post a Comment