Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 3 wskazówki poprawiające wchłanianie kurkumy
Dowiedz się, jak w 100% wykorzystać właściwości zdrowotne kurkumy! Poznaj 3 proste sposoby na zwiększenie wchłaniania kurkuminy!
kurkuma, kurkumina, pigment
22548
post-template-default,single,single-post,postid-22548,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

3 wskazówki poprawiające wchłanianie kurkumy


Kurkuma posiada wiele cudownych właściwości odżywczych, jednak jej główny składnik aktywny potrzebuje pomocy, aby nasz organizm mógł go wchłonąć. Kurkumina, bo o niej mowa, jest żółtym pigmentem o właściwościach antyoksydacyjnych i przeciwzapalnych. Oto trzy wskazówki, pomagające zoptymalizować wchłanianie kurkuminy i jak najlepiej wykorzystać jej zalety.

 

1. Czarny pieprz

Świeżo zmielony czarny pieprz zwiększa biodostępność kurkuminy, co zasadniczo oznacza, że ​​umożliwia ciału wchłonięcie kurkumy. Piperyna jest głównym składnikiem aktywnym w czarnym pieprzu, a badania potwierdzają, że pomaga uczynić kurkuminę bardziej dostępną biologicznie. Badania, na przykład TO, przeprowadzono u ludzi i szczurów.

 

2. Tłuszcz

Teoria ta nie jest aż tak dobrze udokumentowana, jak w przypadku czarnego pieprzu, ale niektóre BADANIA sugerują, że kurkumina w kurkumie jest łatwiej wchłaniana po spożyciu tłuszczu. Kurkumina jest rozpuszczalna w tłuszczu, co oznacza, że ​​aby organizm mógł ją wchłonąć, powinien się znaleźć właśnie w jego otoczeniu.

 

3. Ciepło

Według tego BADANIA gotowanie kurkumy przez 10 minut zwiększa jej rozpuszczalność i może zwiększyć wchłanianie. Dodaj kurkumę do filiżanki herbaty lub ciepłej wody. Jest to również bardzo łatwy i świetny pomysł, aby dodać kurkumę do wszystkich rodzajów gorących potraw. Zwykle dodaje się kilka łyżeczek do wody, przygotowując kaszę lub ryż.

Artykuł w języku angielskim znajdziesz tu


No Comments

Post a Comment