Tradycyjna Azjatycka Medycyna | Witaminy, które pobudzą każdy organizm.
Co roku, kiedy przychodzi wiosna, każdy z nas potrzebuje większej dawki energii i pobudzenia. Niestety zazwyczaj uzyskujemy dodatkową moc poprzez picie kawy i herbaty. Ale dieta powinna być zrównoważona, ponieważ wtedy jest zdrowa i skuteczna. Jak w naturalny sposób pozyskiwać dodatkową siłę na każdy dzień? Oto 3 witaminy, które nam w tym pomogą.
Witaminy, Wiosna, Pobudzenie, Energia
21593
post-template-default,single,single-post,postid-21593,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

3 witaminy, które nie pozwolą na wiosenny spadek energii


Wiosna jest okresem, kiedy odczuwamy osłabienie, a co za tym idzie spadek motywacji i chęci do działania. Chcąc pobudzić nasz organizm,  wspomagamy się napojami zawierającymi kofeinę i guaranę. Jednak nasz organizm z czasem przyzwyczaja się do tych substancji i potrzebujemy ich w co raz większych ilościach, co przestaje być zdrowe dla naszego organizmu. W medycynie naturalnej odnajdziemy alternatywę w postaci 3 witamin, które postawią nas na nogi.

  1. Witamina B

Głównym zadaniem witamin z grupy B jest zapewnienie prawidłowego funkcjonowania naszego układu nerwowego. Oznacza to, iż odpowiadają one za stan naszego zdrowia psychicznego. Dostarczenie ich w odpowiedniej ilości, złagodzi nasze napięcie nerwowe oraz poprawi sprawność intelektualną. Witaminy z tej grupy pełnią istotną rolę dla prawidłowej pracy jelit, m.in. biorą udział w procesie zamiany glukozy na energię.

Naturalne źródła witamin z grupy B to kasza gruboziarnista, orzechy, imbir, kolendra.

  1. Witamina E

W naszym organizmie pełni wiele ważnych funkcji. Na wyróżnienie zasługują jej właściwości antyoksydacyjne, co oznacza, iż opóźnia proces starzenia się skóry. Stąd jej przydomek – „witamina młodości”. Witamina E jest przeciwutleniaczem, który chroni nas przed uszkodzeniem komórek, wywołanym przez wolne rodniki. Skutkami niedoboru witaminy może być zmęczenie, podatność na infekcje oraz rogowacenie i starzenie się skóry.

Witaminę E znajdziemy w orzechach, mleku kokosowym, fasoli mung i w łososiu.

  1. Witamina D

Dzięki tej witaminie nasze kości i zęby są zdrowe. Zarówno jej nadmiar, jak i niedobór są niekorzystne dla naszego organizmu. Zwykle większości z nas towarzyszy jej nieodpowiednia ilość. Często w okresie wiosennym możemy odczuć osłabienie, zmęczenie i częste bóle głowy. Jest to dla nas znak, że powinniśmy dostarczyć naszemu układowi witaminę D. Wystarczy 20 minutowy spacer w słońcu, aby zapewnić jej odpowiednią ilość.

Znajdziemy ją również w grzybach maitake, awokado, owocach mango oraz pędach bambusa.

Zmęczenie i osłabienie nie zawsze pochodzą z przemęczenia organizmu. Tabletki przeciwbólowe, kofeina, czy guarana, są tylko chwilowym rozwiązaniem problemu. Wprowadzając odpowiednie produkty do naszej diety, wzmocnimy gospodarkę witaminową naszego organizmu, poprawiając tym samym nasze samopoczucie i dodając sobie energii.


No Comments

Post a Comment