Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 9 domowych sposobów na bezsenność
Masz problem z brakiem snu? Nie katuj swojego organizmu i pożegnaj bezsenność raz na zawsze! Te domowe, tradycyjne chińskie sposoby na zdrowy sen są niezwykle skuteczne.
bezsenność, brak snu, sposoby, jak sobie radzić, skutki, leczenie
22530
post-template-default,single,single-post,postid-22530,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

9 domowych sposobów na bezsenność


Brak snu może nieść za sobą fatalne skutki, takie jak choroby serca, otyłość, depresja, wrzody oraz znacząco zmniejsza produktywność w pracy. Jak sobie radzić w przypadku jego braku? Oto 9 domowych sposobów z tradycyjnej medycyny chińskiej (TCM), aby cieszyć się ze zdrowym i spokojnym snem.

  1. Zamiast porannej kawy, pij zieloną herbatę.

Picie zielonej herbaty na co dzień jest znacznie lepsze dla Twojego zdrowia niż picie kawy. Zielona herbata zawiera bardzo duże ilości antyoksydantów. Dodatkowo ma ponad dwa razy mniej kofeiny, niż kawa, więc nie będziesz mieć problemów z zaśnięciem w nocy.

  1. Nie pij bardzo zimnej wody.

Zgodnie z tradycyjną medycyną chińską twoje ciało musi ciężko pracować, aby podgrzać zimną wodę, którą pijesz. Więc jeśli wypijesz naprawdę zimną wodę przed snem, twoje ciało pracuje na zwiększonych obrotach, co nadmiernie je stymuluje, powodując bezsenność.

  1. Chodź boso.

Spacerowanie boso naturalnie równoważy energię w Twoim organizmie i pomaga oczyścić umysł. W tradycyjnej medycynie chińskiej uważa się, że chodząc boso, masujesz punkty meridianowe w stopach, które są związane ze snem.

  1. Wykorzystaj akupunkturę.

Akupunktura jest wykorzystywana od tysiący lat w leczeniu bezsenności. W Chinach jest to jeden z pierwszych zabiegów rekomendowanych pacjentowi na poprawę jakości snu.

  1. Masuj stopy.

Zgodnie z medycyną chińską zwykły masaż stóp odblokowuje meridiany oraz pomaga się zrelaksować i uspokoić.

  1. Pij herbatę z chryzantemy.

Chryzantema jest kwiatem stosowanym od tysięcy lat w tradycyjnej medycynie chińskiej w leczeniu bezsenności. W Chinach pije się ją codziennie, w celu zachowania zdrowej wątroby.

  1. Unikaj zbyt pobudzającej żywności.

Ostra papryka, alkohol i kawa nadmiernie stymulują układ nerwowy. Skutek? Zaburzenia równowagi w wątrobie, co powoduje problemy ze snem.

  1. Zablokuj dostęp światła do pokoju.

Według TCM, jeśli umieścisz dłoń w odległości 30cm od swojej twarzy i możesz ją wyraźnie zobaczyć, to pokój nie jest wystarczająco ciemny. Spróbuj usunąć z pokoju wszelkie źródła światła oraz zablokuj jego dostęp z zewnątrz, w celu ułatwienia zaśnięcia i osiągnięcia spokojnego snu.

  1. Medytuj.

Jeśli przewracasz się z boku na bok, spróbuj wstać i pomedytować. Możesz nawet ćwiczyć medytację, leżąc w łóżku, poprzez świadome oddychanie. Skoncentruj się na oddychaniu brzusznym, co pomoże Ci odwrócić uwagę od niepokojących myśli.

Mamy nadzieję, że powyższe rady okażą się pomocne. Spokojnych snów, dobranoc!


No Comments

Post a Comment