Tradycyjna Azjatycka Medycyna | 10 naukowo dowiedzionych korzyści L-glutaminy
L-glutamina bardzo dobrze znana jest sportowcom. Jak się okazuje nie tylko oni powinni dostarczać organizmowi ten ważny aminokwas. L-glutamina daje o wiele więcej korzyści zdrowotnych, o których dzisiaj piszemy.
L-glutamina, aminokwas, budowa mięśni, masa, zdrowie jelita, perforacja jelita
22635
post-template-default,single,single-post,postid-22635,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-2.5,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive

10 naukowo potwierdzonych korzyści L-glutaminy, ważnego dla nas aminokwasu


Czy kiedykolwiek słyszałeś o niesamowitych korzyściach płynących z L-glutaminy?

L-glutamina najczęściej stosowana jest w proszku przez osoby zajmujące się kulturystyką i fitnessem. Stosowanie L-glutaminy miało i w dalszym ciągu ma na celu ochronę tkanki mięśniowej, ponieważ związek ten jest aminokwasem budującym białka.

Natężenie L-glutaminy w naszym krwioobiegu jest największe spośród wszystkich aminokwasów. Jej obecność zapewnia produkcję 30-35% tlenku azotu we krwi. L-glutamina może być produkowana przez nasz organizm,  jednak w niektórych przypadkach, należy ją dostarczać do organizmu z zewnątrz.

W jakim celu najczęściej stosuje się L-glutaminę?

L-glutamina najczęściej stosowana jest w celu:

  • szybkiej utraty masy ciała,
  • przyspieszeniu spalania tłuszczów,
  • budowy mięśni.

Badania przeprowadzone w celu sprawdzenia korzyści płynących ze spożywania tego aminokwasu potwierdziły skuteczność jego działania w zakresie wyżej wymienionych zastosowań i jednocześnie wykazały o wiele większe benefity płynące z zażywania L-glutaminy.

10 potwierdzonych badaniami naukowymi korzyści zdrowotnych z zażywania L-glutaminy

Przeprowadzone przez naukowców badania, odkrywają, kiedy L-glutamina jest korzystna dla naszego organizmu. Klikając w poszczególne cyfry w nawiasach, zostaniecie przeniesieni do wyników badań (w języku angielskim).

  1. Wspomaga pracę układu pokarmowego, ponieważ jest niezbędnym składnikiem odżywczym w celu regeneracji jelita (1)
  2. Wspomaga leczenie wrzodów żołądka oraz nieszczelności jelita, poprzez nadanie ochrony przed dalszymi uszkodzeniami (2)
  3. Jest istotnym neuroprzekaźnikiem w naszym mózgu, który stymuluje jego pracę, zwiększa koncentrację i poprawia pamięć (3)
  4. Poprawia stan zdrowotny osób z zespołem jelita drażliwego i biegunką, stymulując ruch jelit i intensywność wydzielanego śluzu (4)
  5. Wspomaga budowanie masy mięśniowej i hamuje jej zanikanie (5)
  6. Poprawia osiągi i regenerację organizmu sportowców, podczas ćwiczeń wytrzymałościowych (6)
  7. Poprawia metabolizm i detoksykację organizmu (7)
  8. Obniża poziom pragnienia cukru i alkoholu (8)
  9. Wspomaga terapie przeciwnowotworowe (9)
  10. Reguluje i utrzymuje poziom cukru we krwi na optymalnym poziomie, walczy z cukrzycą (10)

No Comments

Post a Comment